כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עלילות הקורונה

הרשות טוענת: ישראל פועלת במכוון להדביק פלסטינים

חייל צה"ל שתועד יורק לעבר רכב פלסטיני הצית תאוריית קונספירציה ברחוב הפלסטיני, לפיו ישראל פועלת במכוון להפיץ את נגיף הקורונה באוכלוסיה הפלסטינית | "המתנחלים וחיילי הכיבוש הם הסוכנים הבלעדיים למגפה הזאת", כך למשל דובר הרשות הפלסטינית והוא לא היחיד

הרשות טוענת: ישראל פועלת במכוון להדביק פלסטינים
רופאים פלסטינים במחסום חוסאן צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ברשות הפלסטינית נשמעים בימים האחרונים קולות שטוענים בפה מלא שישראל פועלת - באופן מוסדר ומכוון - להדביק את האוכלוסייה הפלסטינית בנגיף קורונה.

הכל התחיל (בגדול) בסרטון שעלה באתרי החדשות הפלסטיניים, בו נראה חייל יורק על רכב פלסטיני אי שם באזור חברון. משם, ה"קונספירציה" הלכה והתפחתה כמעט מאליה. כך מדווח עומרי חיים בכאן 11.

בימים האחרונים אמר דובר הממשלה הפלסטינית במהלך מסיבת עיתונאים כי "המתנחלים וחיילי הכיבוש הם הסוכנים הבלעדיים למגפה הזאת".

למקהלת "הבכירים המאשימים" הצטרף גם לא אחר מראש הממשלה הפלסטיני, מחמד אשתיה, שטען במהלך מסיבת עיתונאים שביריקתו על המכונית "ניסה אותו חייל להפיץ את המגיפה". הוא הוסיף ואמר שלובש המדים הישראלי התחנך "חינוך גזעני, חינוך לשנאה, בו למד לקוות שהאחר ימות".

אשתיה נשאל במסיבת העיתונאים המוזכרת "האם ישראל מקלה על הפועלים להיכנס לשטחה ומחזירה אותם אחרי מספר ימים במטרה להפיץ את המגיפה בפלסטין?".

תשובתו: "ללא ספק, מצער מאד שאותם פועלים נזרקים בצד הדרך. אני לא רוצה להיכנס לעומק השאלה אבל ברור מאד שישראל מחפשת להשאיר את הכלכלה שלה חיה על חשבון בריאות בני עמנו".

גם מושלי מחוזות לקחו חלק בעלילה, סרטון אנימציה בו טוען הנגיף המצויר שהפועלים בישראל "הם מקור הכח שלו", "גויס" גם כן וגם דובר הפת"ח, אוסאמה אל-קואסמי הצטרף. הוא טען ש"חיילי הכיבוש והמתנחלים" תועדו "מזהמים רכוש פלסטיני" בכמה אזורים ברשות הפלסטינית במטרה "להפיץ את הוירוס בקרב בני עמנו, דבר שמעיד באופן ברור על ממדי הגזענות הפושה בישראל."

בינתיים עלה ל-108 מספר מקרי ההידבקות בנגיף ברשות הפלסטינית, זאת לאחר שנתגלו שני מקרי הידבקות חדשים בחברון. מספר הנדבקים בגדה המערבית עומד על 99, 80 בפועל, לאחר שנדבקת אחת מתה ו-18 החלימו. בעזה ישנם 9 נדבקים לפי שעה. במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה אמר דובר משרד הבריאות ברצועה כי תוצאותיהן של למעלה מ-300 בדיקות שנערכו ביומיים האחרונים בקרב אלה הנמצאים בבידוד ברצועה (1780 בני אדם סה"כ) שבו שליליות.

הוא הוסיף כי בשיתוף פעולה בין משרד הבריאות למשרד העבודה הוחלט להעסיק באופן זמני 339 צוותי רפואה בהם 90 רופאים 126 אחים ואחיות ו-113 אנשי מקצוע בתחום הרפואה והניהול במטרה להתמודד עם התפשטות הנגיף.

הרשות הפלסטינית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד