כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתלבטים באילו לימודים ריאליים לבחור? הכתבה הזו בשבילכם

מדעי המחשב, הנדסת חשמל, מתמטיקה או הנדסת תעשיה וניהול - הפקולטות למדעי הטבע ולהנדסה מציעות מגוון רחב של תארים בנושאים ריאליים. אם אתם אוהבים חשיבה אנליטית, פתרון בעיות והרבה מתמטיקה מתקדמת, כנראה שהמקום שלכם הוא בתואר ריאלי. אבל איך יודעים באיזה תואר לבחור? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר בראש

מתלבטים באילו לימודים ריאליים לבחור? הכתבה הזו בשבילכם
לימודים צילום: pexels

הקריטריונים המקדימים - מי אני ומה אני רוצה?

לפני שניגשים לקרוא את התיאורים המרשימים באתרי האוניברסיטאות, כדאי קודם לשאול את עצמכם מספר שאלות לגבי הלימודים. ראשית, מה מעניין אתכם? אתם טיפוסים של מחשבים או של מכניקה? מתעניינים בכלכלה ובאיך ארגונים גדולים עובדים או מעדיפים לתהות על קנקנם של אלקטרונים הנעים במוליכים למחצה? תארים ריאליים הם אולי פתח לקריירה מוצלחת בתחומי ההנדסה והייטק אבל כדאי גם שאתם תהנו מהדרך ותאהבו את מה שאתם עושים. מעבר לשאלת העניין, חשוב לברר גם מה החוזקות והחולשות שלכם - אם פתרון בעיות מתמטיות תיאורטיות הוא לא הצד החזק שלכם, אולי עדיף להימנע מלימודים שיכללו בעיקר את זה. בנוסף, חשוב גם לחשוב על העתיד שאחרי התואר, איפה אתם רואים את עצמכם עוד חמש או עשר שנים? חוקרים חלקיקים באקדמיה? מהנדסים בגוף צבאי או ביטחוני או מפתחי תוכנה בחברת הייטק? לכל אחת מהאפשרויות האלו יש יתרונות וחסרונות ולפני שבוחרים במסלול לימודים כדאי גם לשקלל את האופציות שהוא יפתח עבורכם בהמשך הדרך.

הנדסת חשמל

לימודי הנדסת חשמל עוסקים בעיקר במבנים ובטכנולוגיות של מעגלים אלקטרומגנטיים המאפשרים את פעילותם של כלל המוצרים החשמליים שאנחנו מכירים כיום. הלימודים כוללים עיסוק באלקטרואופטיקה, שדות וגלים, בקרה ורובוטיקה ורשתות אלקטרוניות. במהלך הלימודים נדרשים הסטודנטים ללמוד גם מתמטיקה ופיזיקה ובשנה השלישית אפשר לבחור בנושא התמחות.

הנדסה אזרחית (הנדסת בניין)

אם מעגלים אלקטרוניים הם לא כוס התה שלכם, אולי עדיף שתבחרו במסלול כמו הנדסה אזרחית. מדובר במסלול לימודי ההנדסה הוותיק ביותר העוסק בתכנון וביצוע של מבנים תעשייתיים, ציבוריים או פרטיים. לימודי הנדסה אזרחית כוללים נושאים כמו הנדסת מבנים, ניהול הבניה, הנדסת תחבורה, הנדסת מים וסביבה ואפילו הנדסה חקלאית.

הנדסת תעשייה וניהול

מי שמעוניין לשלב בין כלים מתמטיים, ניתוח אנליטי ובקיאות הנדסית יחד עם קבלת החלטות, ניהול מערכות, הוזלת הוצאות ושיפור תהליכיים ארגוניים - תואר בהנדסת תעשייה וניהול הוא התואר בשבילו. מדובר במסלול יחסית חדש שנולד בעקבות הצורך במהנדסים שיוכלו לא רק לפתח פתרונות הנדסיים אלא גם לנהל ולטייב מערכות מורכבות כמו מפעלים, פסי ייצור וארגונים טכנולוגיים גדולים.

מדעי המחשב

תואר ראשון במדעי המחשב מספק לבוגריו את היכולת לפתח מערכות מחשב (תוכנה) יחד עם מגוון רחב של כלים מתמטיים לפתרון בעיות מסוגים שונים. לימודי מדעי המחשב הם התואר הריאלי הפופולרי ביותר בעיקר בזכות תפוצתם הגדולה של מחשבים בשימוש היומיומי ובגידול המתמיד של תעשיית ההייטק הישראלית.

לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד