כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מגור, מבאבוב ומסאטמר

העורך מיתד באנגלית וההיסטוריון מלייקווד נפטר מקורונה

ר' יוסל טשאפניק ז"ל מהדמויות המוכרות בלייקווד שבניו גרז'י הלך לעולמו מהקורונה והוא בן 69 היה היסטוריון ואישיות חביבה במיוחד | בנוסף נפטרו גם ר' יוסף צבי קליין ז"ל ור' ספרא שפילמאן ז"ל

העורך מיתד באנגלית וההיסטוריון מלייקווד נפטר מקורונה
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: קורבן נוסף מנגיף הקורונה, הרה"ח יוסף צבי טשאפניק ז"ל, ממתפללי בית החסידים של גור בלייקווד שבניו גרז'י, נפטר בגיל 69 ממגיפת הקורונה. 

המנוח ז"ל יליד ווסט סייד במנהטן, בשנותיו הצעירות למד ר' יוסל בישיבת "חפץ חיים" ואחר כך בישיבת בית מדרש גבוה לייקווד, שם היה לתלמיד מובהק של המשגיח הגאון הצדיק רבי נתן וואכטפוגל זצ"ל.

באתר 'מצב' פורסם כי ר' יוסל היה אדם מבריק ובעל ידיעת התורה בצורה רחבת היקף, כמו גם תפיסה מדהימה של ההיסטוריה היהודית, ההיסטוריה העולמית, האישיות היהודית וגדולי הדור.

במשך שנים רבות ועד לפטירתו, שימש ר' יוסל כעורך בכיר בעיתון 'יתד נאמן' באנגלית, זאת לצד היותו סופר מוכשר, ועורך בעל עין טובה שאפשר היה לסמוך עליו בגלל מומחיותו המובהקת, כעורך בכיר בעיתון על פי דרך התורה של אמריקה.

ר' יוסל היה אישיות אהובה לכל אשר פנה. תחילה התגורר שנים רבות בבורו פארק שבברוקלין, אך לפני מספר שנים עבר ללייקווד שבניו ג'רזי, שם הוא התגורר באזור שדרת מדיסון והיה מתפלל בשטיבל של גור.

ר' יוסל השאיר אחריו חברים ועמיתים רבים שמתאבלים. אחיו, הרב אברהם טשאפניק מחשובי הקהילה החרדית בלוס אנג'לס.

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות בארה"ב, כאשר היום הלכו לעולמם בטרם עת, ר' יוסף צבי קליין ז"ל מחסידי באבוב, ור' ספרא שפילמאן ז"ל מחברי הנהלת מוסדות סאטמר בויליאמסבורג בן 76 בפטירתו. 

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים. 

קורונה לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד