כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הבלוג הנחשב חושף

כך נראית חקירה של פעיל חיזבאללה שנעצר באוגנדה

'אינטלי טיימס' חושף תיעוד מרתק ממקורות גלויים, המצביע על כך שהמידע שנחשף על יחידה חדשה נשען גם על חקירת פעיל חיזבאללה שנעצר באוגנדה ב-7 ביולי 2019 | מבצע ששויך למוסד הישראלי

כך נראית חקירה של פעיל חיזבאללה שנעצר באוגנדה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הבלוג 'אינטלי טיימס' חושף את קיומה של יחידה חדשה במערך מבצעי החוץ של החיזבאללה. המידע אודות בכירי היחידה הגיע כבר לפני כארבעה חודשים, במסגרת חקירתו של איש עסקים לבנוני שנעצר באוגנדה ב-7 ביולי 2019.

המידע והמעצר כך דווח בזמנו ב"קמפלה פוסט", נוהל אודות למבצע משותף עם המוסד הישראלי.

'אינטלי טיימס' חושף תיעוד מרתק ממקורות גלויים, המצביע על כך שהמידע שנחשף על יחידה חדשה נשען גם על חקירת פעיל חיזבאללה שנעצר באוגנדה ב-7 ביולי 2019.

המעצר באוגנדה, כך דווח, הגיע בעקבות מעקב שניהל המוסד הישראלי יחד עם הארגון לביטחון פנים (ISO) וצוות מפיקוד המבצעים המיוחדים של ארה"ב.

מעקב שבסופו נעצר חוסיין מחמוד יאסין - איש עסקים שהתבסס באוגנדה, גויס בהמשך בלבנון ושימש מאז 2010 כסוכן של יחידת קשרי החוץ של החיזבאללה לצורך איסוף מודיעין. הוא נעצר כשעמד לעלות על טיסה ללבנון לאחר שחזר שעות ספורות קודם לכן מטנזניה.

זה אינו המקרה הראשון שבו פעל חיזבאללה על אדמת אוגנדה. בשנת 2005 גויס תושב נצרת ליחידה 1800 - יחידה ותיקה שנועדה ליזום פעולות ריגול ופיגועים בשטחי ישראל . הגיוס התבצע על ידי קרוב משפחתו שעמו נפגש באוגנדה. פעילויות דומות זוהו גם במדינות נוספות ובהן ניגריה ודרום אפריקה.

במהלך מעצרו המנהלי, תושאל יאסין על פי גורמי מודיעין שהתראיינו לעיתון באותה עת וסיפקו מידע על אופן גיוסו ובכירי מנגנון המבצעים של החיזבאללה שעימם עמד בקשר.

הבלוג איתר תיעוד וידאו שנערך מתוך תשאולו בעת מעצרו באוגנדה. חקירתו לימדה על שתי יחידות חוץ ייעודיות המסייעות לחיזבאללה.

להמשך הכתבה באינטלי טיימס

חיזבאללה אינטלי טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד