כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"'ביקור חולים' של הציבור החרדי"

בנו הקטן של הרב דוב פוברסקי נולד כפג בבית החולים 'ביקור חולים' • שנים אחרי, מראיין הרב פוברסקי את ד"ר רפאל פולק, מנהל בית החולים, ואת ד"ר אילן גור, מנהל מחלקת פגים • ראיון מיוחד ומרגש

מנהל בית החולים ד"ר רפאל פולק עם הרב דוב פוברסקי
מנהל בית החולים ד"ר רפאל פולק עם הרב דוב פוברסקי

בנו הקטן של הרב דוב פוברסקי נולד כפג בבית החולים 'ביקור חולים'. שנים אחרי, כשהילד כבר לומד בתלמוד תורה, יוצא הרב פוברסקי לראיין את ד"ר רפאל פולק, מנהל בית החולים, ואת ד"ר אילן גור, מנהל מחלקת פגים.

בראיון מיוחד ומרגש עד דמעות אמר הרב פוברסקי בתחילת הראיון:

קשה לי לראיין אותך, ד"ר אילן גור. ראיינתי הרבה אנשים, מעולם לא ראיינתי מלאכים. לעולם לא אשכח את הלילה בו ישבתי ליד האינקובטור של בני, נע בין יאוש לתקווה. לידו שכבה תינוקות שמשקלה היה 600 גרם - רייזי שמה. התינוקת הייתה במצב קשה. הרופאים פתחו במקום חדר ניתוח, וטיפלו בה ממושכות. לא נראה היה שהטיפול היטיב עמה. לאחר זמן עזבו הרופאים את האינקובטור שלה, ובמקום נשארה אחות טיפול נמרץ בפגיה, איילת. היא נגשה לרייזי הקטנה, לטפה אותה רכות, והחלה לשוחח עימה.

האחות איילת אמרה לפגית: "רייזי, עשינו ככל שרק יכולנו" - והחלה לפרט את כל הטיפול אותו עברה - "את כבר שבועיים איתנו. אין לנו יותר מה לעשות. עכשיו זו את, את חייבת לעשות עוד מאמץ אחד, והכל יהיה בסדר, אני מתחננת לפניך, אל תתיאשי, עוד מאמץ, את חלילה לא עוזבת אותנו", אמרה - ובכתה.

רייזי חיה. היא ילדה מקסימה. ראינו אותה לא מזמן, ישתבח שמו.

ד"ר אילן גור: "אין לנו שאיפות להתקדם ולהיות בעלי שם עולמי. כל שאיפתנו היא להגיע לרמה קרובה לזו של השלייה. השלייה יודעת לאבחן בכל רגע נתון, מה הם הצרכים המדויקים של הילוד ולספק לו אותם במינון הנכון והמדויק. אנחנו כיום מדשדשים בין לבין, מנסים להתחקות, מנסים להשתוות. ביום שאגיע קרוב לשליה אהיה מאושר.כמה מסתכל הוא שיצירת מופת כמו השלייה נזרקת מיד עם לידת הילוד.

"אנחנו רק שליחים. אני יודע שאין לי דבר חוץ מכך שאני שליחו של הקב"ה. הוא זה שעושה הכל, אנחנו רק עושים את המעט שאנו יודעים.

"אנחנו זוכים כאן לביקורים של אלו שעברו כאן, גם שנים רבות אחרי. כל אחד הוא נשמה בפני עצמה. אנו מאושרים בכך, זה הכל עבורנו".

בראיון הווידאו המוגש כאן, משוחחים מנהל בית החולים ומנהל מחלקת הפגים על בית החולים, אותו הקימו החרדים בירושלים לפני כ-100 שנה, על התקוות, החלומות והשאיפות.














































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד