כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המגיפה גם בים

צרפת: מאות נדבקים על נושאת מטוסים גרעינית

צבא צרפת מדווח על מאות אנשי צוות על ספינת המלחמה של חיל הים הצרפתי שנדבקו בנגיף הקורונה. "נכון להיום, מרביתם של המלחים על הספינה לא מראים סימן שמצריך דאגה"

צרפת: מאות נדבקים על נושאת מטוסים גרעינית
דובר צהל

התפרצות הנגיף על המים: צרפת מדווחת על מאות נדבקים על נושאת מטוסים גרעינית.

הצבא הצרפתי הכריז היום על פתיחתה של  חקירה בדבר פרשיית ההידבקות ההמונית בנגיף הקורונה על ספינת המלחמה של חיל הים הצרפתי.

ההתפרצות הזו הדביקה כבר 668 מאנשי הצוות על נושאת המטוסים היחידה של חיל הים הצרפתי, "שארל דה גול", כש-20 מלחים המשרתים על הספינה עדיין מאושפזים בבתי החולים.

משרד ההגנה הצרפתי הכריז על קיומה של חקירה בכדי לקבוע כיצד נגיף הקורונה התפשט בצורה כל כך משמעותית על סיפונה של נושאת המטוסים.
הנושאת המטוסים היא היחידה שקיימת ברשותה של צרפת.

מתוך 1,767 אנשי הצוות שמתפעלים את הספינה בזמן שיגרה, 668בני אדם זוהו כחולים מאומתים בווירוס הקורונה, כשמתוכם 20 מאושפזים בבתי החולים, ומלח אחד נמצא בטיפול נמרץ.

דובר חיל הים הצרפתי, אריק לאבולט, אמר בנוגע למצבם של אנשי הצוות על הספינה כי "נכון להיום, מרביתם של המלחים על הספינה לא מראים סימן שמצריך דאגה. 20 מלחים אושפזו בבתי החולים, ומלח אחד מטופל במחלקת טיפול נמרץ".

החשד לכך שהתרחשה התפרצות של נגיף הקורונה על סיפונה של "שארל דה גול" דווח לראשונה על ידי הצבא הצרפתי בשבוע שעבר, וזאת לאחר שעשרות אנשי צוות החלו  לחוות סימפטומים המאופיינים לתחלואה של וירוס הקורונה. בשל כך החליטו בצבא לקצר את משימתה של נושאת המטוסים
הגרעינית בכשבועיים, ולהשיב אותה ממשימתה בסמוך לחופי המזרח התיכון, לנמל הצרפתי בעיר טולון.

התקרית הזו על נושאת המטוסים הצרפתית מזכירה את מה שמתרחש גם כן בחיל הים האמריקני, שם כזכור, יותר מ-4,000 מלחים נחשפו לקורונה
וכמה מאות מתוכם חלו בנגיף בהתפרצות חריגה שהתרחשה על סיפונה של נושאת המטוסים הגרעינית האמריקנית "תיאודור רוזוולט". ביום שני השבוע,
אישר הצי האמריקני על כך שמלח שנדבק בנגיף הקורונה על נושאת המטוסים הגרעינית האמריקנית, "תיאודור רוזוולט", מת לאחר הסתבכות המחלה.

קורונה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד