כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחפשים עבודה? למה חשוב לקרוא קורות חיים לדוגמה

אנחנו רוצים לנסח קורות חיים מקצועיים, מושכים ורהוטים. אבל הרבה פעמים קשה לנו לדעת איזו מהבחירות שלנו תשפר את הסיכויים שלנו ואיזו מהן תפגע בנו

מחפשים עבודה? למה חשוב לקרוא קורות חיים לדוגמה
חיפוש עבודה צילום: pixsabay

תמיד קשה לכתוב קורות חיים. בין אם עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה, בין אם זו הפעם הראשונה או אפילו אם אתם בעיצומו של חיפוש שלא מתקדם טוב כמו שקיוויתם. אנחנו רוצים לנסח קורות חיים מקצועיים, מושכים ורהוטים. אבל הרבה פעמים קשה לנו לדעת איזו מהבחירות שלנו תשפר את הסיכויים שלנו ואיזו מהן תפגע בנו. האם לפרט או לתמצת? להוסיף תמונה או לא? משום שהתשובות לשאלות אלה משתנות מאוד בהתחשב בתחום העיסוק, כמו גם שהן משתנות משנה לשנה, דרך טובה לדעת איך קורות החיים שלכם צריכים להיראות היא לחפש דוגמאות לקורות חיים דומים. כאשר תבחנו קורות חיים לדוגמא מתחום העיסוק שלכם תוכלו בקלות לקבל את התשובות לשאלות שלכם, ולבחון איך נראים קורות החיים שלכם לעומת הדוגמה.

קורות חיים לפי מקצוע

משום שלקורות חיים מקצועיים מבנה קבוע ומוכר הרבה נוטים להקל ראש בהתאמת קורות החיים שלהם באופן למקצוע מסוים. יכול להיות שאתם אומרים לעצמכם שאם יש לכם שלד ישן שבניתם כשחיפשתם עבודה לפני התואר הוא יתאים באותה מידה עכשיו שאתם בוגרי תואר ראשון ומחפשים להתחיל את צעדיכם במקצועיים בתחום העיסוק שלכם. זכרו שקורות החיים הם לא רק דרך להעביר אינפורמציה יבשה. קורות החיים שלכם הם הרושם הראשוני שתשאירו על המעסיקים שלכם, ואתם רוצים להשאיר את הרושם שאתם מבינים בתחום. לכן אפילו עיצוב שיראה חריג לאנשי הגיוס יכול להוריד את הסיכויים שלכם לקבל זימון לראיון עבודה.

למה חשוב לשים לב?

קודם כל שימו לב שמצאתם דוגמא של קורות חיים שבאמת קרובה ככל הניתן לקורות החיים שאתם מעוניינים לבנות. שהיא של אדם המתמיין לתפקיד דומה בתחום העיסוק שלכם. אם תשוו את עצמכם לאדם בעל ניסיון רב באופן משמעותי אתם עלול לחוש חוסר בטחון שלא לצורך, כי כמובן שלא תתמיינו לאותו תפקיד. זכרו שלכל מועמד אתגר אחר בבניית קורות החיים. אם אין לכם ניסיון רב האתגר שלכם יהיה לבנות קורות חיים שלא יראה דלים, לעומת זאת אם יש לכם כבר ניסיון ענף האתגר שלכם יהיה לבנות קורות חיים שלא יראו עמוסים. לכן אם תבחנו איך מועמדים אחרים התמודדו עם אותם מכשולים תוכלו ללמוד איך לשפר את קורות החיים של עצמכם. בנוסף, ככל שתדייקו את תחום העיסוק תוכלו ללמוד על מה נהוג ומה כדאי לציין. אולי יש תוכנה שאתם שולטים בה ולא חשבתם להזכיר, אולי כאשר ניסחתם ניסיון קודם השמטתם פרט חשוב.

ממה כדאי להיזהר?

שימו לב להתרשם מהדוגמה אך לא לחקות. נסו למצוא יותר מדוגמה אחת, זכרו שלא בהכרח שאדם אחר יודע הרבה יותר מכם אלא שקורות החיים שלו יכולים לתת לכם רעיונות לשיפור שאולי לא חשבתם עליהם. חשוב שהייחודיות שלכם תישאר בקורות החיים שניסחתם. אל תנסו ליישם בכוח משהו שיש לכם תחושת בטן לא טובה לגביו, אם לכם זה התבלט בצורה שלילית יתכן שגם בעיני המעסיק זה ייתפס כך. אל תיבהלו אם קורות החיים שונים מאוד, זכרו שזו הזדמנות ללמידה שהשוואה זו רק תשפר את הסיכויים שלכם.

איפה אפשר למצוא?

דוגמאות רבות לקורות חיים זמינות בכל מיני אתרים באינטרנט. אתרים שמציעים פלטפורמות לחיפוש עבודה ופרסום מודעות דרושים הרבה פעמים בונים דוגמאות לסוגי קורות חיים לפי מקצוע. כמו גם אתרים שמציעים הכנה לראיונות עבודה. ישנם מוסדות אקדמאיים שמפרסמים דוגמאות לקורות חיים, או יועצים מקצועיים שכותבים בנושא. נסו לחפש באופן רחב ומגוון ולהיחשף לכמה שיותר דוגמאות כדי לקבל מבט מאוד רחב. ישנן עצות רבות בתחום וחלקן סותרות, לכן חשוב שתיחשפו לכולן כדי לבחור את זו שהכי מתאימה לכן.

קורות חיים חיפוש עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד