כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פיצוץ של סיפור

שמונה שנים אחרי אסון 'מגדלי התאומים', וערב ראש השנה, זו הזדמנות טובה עבור חברון גרנביץ לכתוב על שני סיפורים של השגחה פרטית מופלאה. וגם: מדוע הגיע הרב אברהם יוסף ליזרזון לביקור

פיצוץ של סיפור



ביום שישי האחרון ציין העולם שמונה שנים לאסון 'מגדלי התאומים'. ארגון טרור הצליח למוטט עד עפר שני מגדלים במרכז הסחר העולמי בניו-יורק, וגרם למותם של אלפי בני אדם.

העלבון הצורב של אמריקה הגדולה לא היה רק מותם המעציב של אלפי אזרחים חפים מפשע, אלא עצם הפגיעה במלכותה המתנשאת על כל העולם, ובערעור שבתה על כס מנהיגות העולם האנושי.

לצד המוות והשכול של אלפי איש, הסתובבו עשרות סיפורי מופת על עובדי הבניין שחייהם ניצלו ברגע האחרון, הודות ל"עיכוב" בהגעה לעבודה באותו בוקר או פגישה דחופה, שדרשה את יציאתם הדחופה מהמשרד.

איש עסקים, תושב ארה"ב, העוסק בפיתוח תוכנות למחשב, ביקר לפני כשמונה שנים בירושלים לצורך עסקיו. בצהרי היום נכנס התייר למסעדה ברחוב יפו בעיר, נעמד בקצה התור הארוך, שהיה אופייני לשעות הצהרים, והמתין לתורו, בחוסר סבלנות בולט. לפניו עמד יהודי ירושלמי ובהגיע תורו, פנה לעומד מאחוריו ואמר: "אני רואה שאתה ממהר מאוד, תוכל לגשת לפני בבקשה".

איש העסקים הודה על המחווה, הזמין כריך, ביקש לאורזו וכחץ מקשת יצא מהמסעדה, הוא הספיק לפסוע כמה צעדים מדלת המסעדה - ולפתע... פיצוץ עז החריד את הרחוב. מסעדת 'סבארו', המקום שיצא ממנו רק הרגע, "התרוממה באוויר" והייתה למאכלת אש.

הוא נעמד המום בקרן זווית כלא מאמין. חייו ניצלו בשבריר שנייה. "אילו אותו יהודי ירושלמי לא היה מציע לי את תורו, הרי שהייתי יכול להיות ממש ברגע זה בטבורה של המסעדה", מלמל לעצמו כלא מאמין.

"אני חייב למצוא את האיש ויהי מה", החליט באותו רגע. את שמו כמובן שלא ידע. האם הוא ברשימת ההרוגים או הפצועים? היה מוקדם לדעת. לאחר מחשבה, החליט האיש כי יסובב בכל בתי החולים בהם מאושפזים הפצועים, יעבור ממיטה למיטה, מתוך תקווה כי מיטיבו אכן חי ויוכל להודות לו.

המאמצים אכן נשאו פרי. בבית החולים 'הדסה עין כרם' מצא מיודעינו את האדם שהציל את חייו, כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו, ובני משפחתו סובבים את מיטתו. לאחר שגולל בפניהם את 'נס ההצלה' של אביהם, בזכות התור במסעדה, הוציא מכיסו את 'כרטיס הביקור' שלו, הגיש למשפחה והתנצל: "אני חייב לחזור היום לארצות הברית. אני חב לאביכם את חיי. כל בקשה או עזרה כספית הקשורה לאביכם, הריני עומד ומוכן לפניכם".

חלף כחודש ימים. איש העסקים האמריקני מקבל טלפון. על הקו בנו של הירושלמי. הוא סיפר כי אביו עבר בארץ כמה ניתוחים להצלת חייו, ובשלב זה חייב לעבור ניתוח נוסף בבוסטון. הבן ביקש עזרה כספית במימון הניתוח, סיוע בבירוקרטיה, וליווי שפה בארץ זרה.

בשמחה ובמאור פנים על כך שנקרתה בדרכו הזדמנות לעזור למצילו הביע נכונות מלאה לעמוד לימין המשפחה, פתח את כיסו וליבו, וביום המיועד לנחיתת המשפחה יצא מביתו להקביל פניהם בנמל התעופה 'קנדי'.

היום - 11.9.01; השעה - 7.30 בבוקר. במקום לצאת למשרדיו הממוקמים בקומה ה-84 ב'מגדלי התאומים', יצא האיש בחדווה להקביל את פניהם של אורחיו מארץ-ישראל. ואז, בעודו עושה את דרכו עם אורחיו, פיצוץ עז החריד את שמי ניו-יורק, ובפיגוע הטרור קרס המגדל בו היה אמור להימצא ממש באותם רגעים, אילולא היה יוצא לגמול טובה תחת טובה.

בעוד שלושה ימים נתחנן על נפשנו ונבקש חיים. גזר דיננו ייכתב מי באש, מי במים, מי יחיה ומי ימות, חושבני שאחרי הסיפור הזה - כל מילה נוספת מיותרת.

עוסק בצרכי ציבור באמונה

ביום חמישי אחר הצהריים, הופיע אצלי יו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף ליזרזון. הוא הודיע לי כי קרא בעיון את טורי מהשבוע שעבר, ובעקבות כך הקים ועדה מיוחדת, שתיישם שתי החלטות שהמלצתי עליהן מעל גבי הטור: האחת - ספר לימוד שייכנס למערך הלימודים, יהיה רלוונטי לפחות חמש שנים ורק אחר כך יתקיים דיון להחלפתו, אם בכלל; השנייה - ספר לימוד הטומן בחובו 'דפי עבודה' הגורמים לסיום שימושו עם תום שנת הלימודים - לא יכנס למערך הלימודים.

בשמי ובשם גולשי 'בחדרי חרדים', אני שולח את תודתי העמוקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד