כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המשטרה מתייחסת בחומרה

כך התנכלו הניאו נאצים לשיעור התורה ברשת • צפו

גרמניה: ניאו נאצים מתנכלים לשיעורים שמעבירים הרבנים ברשת • במהלך יום השואה הם פרצו לשידורים החיים של שיעורי התורה והתפילה של רבה של פרנקפורט וגידפו • במשטרת גרמניה מתייחסים בחומרה רבה לתופעה

כך התנכלו הניאו נאצים לשיעור התורה ברשת • צפו
הרב אביחי אפל רבה של פרנקפורט בשיעור ברשת צילום: באדיבות המצלם

במהלך יום השואה פרצו ניאו נאצים לשידורים החיים לשיעורי התורה והתפילה של רבה של פרנקפורט ויו"ר רבני גרמניה, ולרבני לייפציג ודיסלדורף וארגון 'מורשה' בקריאות 'הייל היטלר' ותצלומי סמלים נאציים וצלבי קרס.

בתוך פחות משעה ביקש מפקד משטרת לייפציג את כל הפרטים ופתח בחקירה. נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט: 'וירוס האנטישמיות לא הודבר לרגע באירופה לדאבוננו, גרמניה היא מהמדינות הבודדות שבהן החקיקה מאפשרת ענישה משמעותית'.

במשטרת גרמניה מתייחסים בחומרה רבה לתופעה. הרב מרדכי באלה: 'בתוך פחות משעה מאז התרעתי בפני משטרת לייפציג התקשר אלי מפקד משטרת לייפציג וביקש את כל הפרטים. חוקרים של היחידה המיוחדת הגיעו אלי ולקחו את כל העדויות שהצלחתי לשמור'. הרבנים סגרו מיידית את השידור החי ומעתה מי שיבקש להשתתף בשיעורים יאלץ לבקש אישור כניסה. נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי 'וירוס האנטישמיות לא הודבר לרגע באירופה. התנכלו בשבוע שעבר לשיעורי תורה רבים באירופה ואף לשיעורו הנודע של הפוסק הגר"א ווייס. לדאבוננו, למרות ההבטחות החוזרות ונשנות של בכירי האיחוד האירופי וראשי מדינות באירופה על מלחמה באנטישמיות ברשתות המקוונות ועוד, ויש כלים משפטיים לאכוף על מדינות החברות באיחוד, גרמניה היא מהמדינות הבודדות שבהן החקיקה מאפשרת ענישה משמעותית'.


יצוין, כי עפ"י הסכם ליסבון והחל מדצמבר 2014 ,לנציבות האירופית - הקומיסיון יש סמכות לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות. ראשי האיחוד אף ביקשו מהרבנים להעביר לידיהם כל מידע מקהילותיכם בעניין הסתה וורבלית שיטתית במדינות החברות באיחוד האירופי, הנוגע להחלטת הקומיסיון.

אנטישמיות גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד