כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרויקט מיוחד - זמן קיץ בבית

על זה היה דווה ליבנו: תיעוד כואב מעולם התורה הסגור והחשוך

מפוניבז' ועד חברון; במסגרת פרויקט צילומים של 'בחדרי חרדים', יצא הצלם שוקי לרר לתעד את היכלי התורה, הישיבות ובתי הכנסת הגדולים בבני ברק ובירושלים שהיו אמורים להיות מלאים כבר הערב עם תחילת הזמן באלפי בחורי חמד השוקדים על תלמודם בקול ערב • צפו והתגעגעו

על זה היה דווה ליבנו: תיעוד כואב מעולם התורה הסגור והחשוך
היכלי הישיבות מפוניבז' ועד חברון סגורים צילום: שוקי לרר

כמידי תחילת זמן יוצאים הצלמים החרדים שוקי לרר ובנו נפתלי, לתעד את פתיחת הזמן בהיכלי הישיבות ואת הבחורים הצועדים עם המזוודות לביתם הראשון בכדי להמשיך את הלימודים כבימים ימימה. 

כעת זמן הקיץ אולי הראשון בהיסטוריה שלא התחיל כרגיל, הוא ייזכר לעולם כזמן הקיץ של שנת תש"פ, עת היכלי התורה והישיבות נותרו שוממים ומסוגרים על מנעול ובריח והספסלים והסטנדרים מעלים אבק.

במסע של הצלמים להיכלי התורה, הם תיעדו את ישיבות פוניבז', בית מתתיהו, סלבודקה, ארחות תורה, גאון יעקב, בית שמעיה, בית הכנסת לדרמן, תלמוד תורה תשב"ר, כולל חזון איש, וישיבת חכמי לובלין. 

בירושלים, את ישיבות חברון, מיר, קול תורה, נתיבות החכמה, בית המדרש הגדול בעלזא, ועוד. 

הצלם החרדי שוקי לרר מספר ל'בחדרי חרדים', "זו הייתה אחת העבודות הקשות ביותר שהוטלו עלי, לראות את היכלי התורה שגם בבין הזמנים הם פתוחים, שוממים מאדם, זה דבר שלא היה אף פעם בהיסטוריה, אתה נכנס לכל מקום הכל אבק, גמרות שמחכות שמישהו יפתח אותם והספסלים צועקים עד מתי". 

בנו הצלם נפתלי אומר ל'בחדרי חרדים', "הגעתי לכמה מקומות ופשוט ביקשתי מהאחראים שיפתחו לי את המקומות, כמעט כל תחילת זמן אני מצלם את המקומות האלו בחיות של ממש עם כל הברען והשטייגען ועכשיו זה כואב הלב ממש לראות את המקומות האלו ריקים".

לרר מוסיף, "בקליפ שהכנתי שילבתי בכל מקום תמונות מזמן קיץ קודם איך היה נראה, זה גרם לי לבכות כשהכנתי את זה, נקווה שמהר מאוד נוכל לשוב לשגרה".

'בחדרי חרדים' עם התיעוד הכואב:

 

עולם הישיבות זמן קיץ שוקי לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד