כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ספר הזיכרונות על הרבי

בד"ה: הפובליציסט והמנחה של סאטמר הלך לעולמו

בבורו פארק נפטר העסקן הוותיק והפובליציסט לבית סאטמר הרב חיים משה שטויבר ז"ל • לשעבר עורכו הראשי של עיתון "דער איד" בארה"ב • בן 76 בפטירתו

בד"ה: הפובליציסט והמנחה של סאטמר הלך לעולמו
רבי חיים משה שטויבר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין מגיעה הבשורה המצערת על פטירתו של העסקן הוותיק והפובליציסט של חסידות סאטמר הרב החסיד רבי חיים משה שטויבר ז"ל, מראשי קהילת יטב לב של החסידות ולשעבר עורכו הראשי של עיתון "דער איד" והוא בן 76 בפטירתו.

בשנים האחרונות נחלש ואף עבר אירוע מוחי. היום לפנות בוקר השיב את נשמתו לבוראה. 

רבי חיים משה ז"ל היה אחת הדמויות המוכרות בחצר חסידות סאטמר, הוא נודע כסופר גדול שכתב מאמרים רבים בחייו על דרכה של סאטמר ושימש כאמור כעורך הראשי של עיתון 'דער איד' בטאון החסידות שם עבד משנת תשט"ו בעת שסאטמר קיבלו את הבעלות עד שנת תשס"ז.  

הוא כתב את הספר זיכרונות על הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל שיצא לאור באנגלית. 

בחצר החסידות כיהן כיו"ר של מעמדים גדולים ומיוחדים שנערכו בחסידות. במשך שנים שימש כמנחה הראשי בהפגנות של התאחדות הרבנים בארה"ב נגד גזירת הדת בארה"ק.

היה נואם בחסד עליון, ושימש כחבר הנהלת הכללית של כולל שומרי החומות בארה"ב ומנחה הדינרים שנערכו בפסח שני בויליאמסבורג.

בחודש תמוז תשס"ג עם הכתרת הגאב"ד של 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס כתב מאמר מיוחד "ביום שמחתכם אחינו היקרים אחים לדעה - ואחים לצרה בעת שליטת זרים בעוה"ר של ממשלת הכפירה על אדמת ארץ הקודש - ישמח לב כולנו יחד כל מבקשי השם וחושבי שמו הנמצאים בכל העולם כולו, בבא יום הגדול והנורא בירושלים עיה"ק תובב"א, הספוגה יגון קודר עלי מחץ אויב בגשם ורוח מבפנים ומחוץ וסר מרע משתולל וירא ד' וירע בעיניו כי אין משפט בעיר אלקינו שמה אלקים יכוננה עד עולם סלה. בה בשעה שנתקיים בעוה"ר לעינינו נבואת ישעי' הנביא "דרך שלום לא ידעו ואין משפט במעגלותם נתיבותיהם עקשו להם כל דורך בה לא ידע שלום". 

"לעת כזאת ירושלים של מעלה קמה מעפרה חולצת בגדי גלמודה ולובשת בגדי תפארתה לקבל פני רבה ומאורה רב האי גאון וצדיק פוסק הדור גדול בתורה וביראה טהורה, ארי עלה מבבל לגדור גדר ולעמוד בפרץ ולשמור על חומת קדושת ירושלים נגד שועלים המחבלים כרם בת ד' ויהיו ידיו אמונה עד בא מבשר שלום על דרך קודמיו הגאה"צ נבג"מ, ה"ה כקש"ת מרן רבי יצחק טובי' ווויס שליט"א גאב"ד ירושלים ומרא דארעא קדישא קרתא דשופריא".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

דער איד חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד