כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרסום ראשון

דרעי וסמוטריץ' דורשים: לפתוח את בתי הכנסת עד סוף החודש

פרסום ראשון: במהלך ישיבת השרים שהתקיימה היום ודנה בהרמת הסגר ובהקלת המגבלות - דרשו השרים אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' לפתוח את בתי הכנסת עוד בסוף החודש • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רוצים להגיע למצב שאנחנו פותחים את בתי הכנסת - אנחנו העם היהודי"

דרעי וסמוטריץ' דורשים: לפתוח את בתי הכנסת עד סוף החודש
דרעי, נתניהו וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

במסגרת גיבוש תוכנית אסטרטגיית היציאה שהוצגה הערב (שני) על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ובה מספר שלבים שיביאו בזה אחר זה להסרת המגבלות ולהרמת הסגר - בישיבת הממשלה העלו חלק מהשרים דרישה לפתיחת בתי הכנסת.

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה מוקדם יותר היום, דרשו השר אריה דרעי והשר בצלאל סמוטריץ׳ לאפשר את פתיחת בתי הכנסת תוך שמירה על ההנחיות עוד בסוף החודש הנוכחי (הלועזי א.ק), שתצא לפועל עם יישום שלב 4 של אסטרטגית היציאה.

פתיחת בתי הכנסת לקיום מניינים תתאפשר רק תחת מגבלות התו הסגול במתווה של פתיחת החנויות; הכולל: בדיקת חום בכניסה, שמירת מרחק וסגירת המתחם במקרה שיימצא בו חולה קורונה.

עוד סוכם כי הנושא יעלה לדיון מקיף בימים הקרובים כדי לקבוע תאריך מדויק בו יודיעו על פתיחת בתי הכנסת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי התאריך המסתמן הוא סוף החודש - אז יצא לדרך השלב הרביעי באסטרטגיית היציאה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח היום כי במסגרת צו הבריאות שיפורסם עוד קודם השבת תתאפשר הפעלת 'כוללים' שיכיל עד 15 לומדים בכל מבנה. המשמעות היא שגם בתי כנסת יפעלו באופן דומה, שכן אין הבדל בין לימוד לתפילה. אולם הדרישה של סמוטריץ' ודרעי צפויה להרחיב את השימוש בבתי הכנסת.

בתוך כך, לפני שעה קלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית פתיחת בתי הכנסת במהלך הצהרתו לתקשורת ואמר, "רוצים להגיע למצב שאנחנו פותחים את בתי הכנסת, אנחנו העם היהודי. דנו בזה היום בישיבת הממשלה. מקווה שנמצא פתרון בהקדם".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד