כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשש בקהילה היהודית בארה"ב

ד"ר אנתוני פאוצ'י: כנראה שגם בימים נוראים בתי הכנסת יהיו סגורים

מנהל מחקר למחלות זיהומיות של הממשל הפדרלי בניו יורק מבהיר, כי סביר להניח שבתי הכנסת יחזרו לתפקוד מלא במדינה רק אחרי החגים היהודים, דבר שמעלה חשש בקהילה היהודית מפני בתי כנסת נעולים בימים נוראים

ד"ר אנתוני פאוצ'י: כנראה שגם בימים נוראים בתי הכנסת יהיו סגורים
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל מחקר למחלות זיהומיות של ממשל הפדרלי בניו יורק אומר, כי עדיין מסוכן לחזור להתפלל בבתי כנסת מלאים במתפללים. עוד הוסיף פאוצ'י, כי הוא משער שרק אחרי החגים היהודיים בתי הכנסת יפעלו בצורה מלאה, עד אז יפעלו רק בתי הכנסת שהיו פחות בסיכון, ורק אחרי זמן מסוים שאר בתי הכנסת יפתחו, מה שמעלה חשש שגם בימים הנוראים בתי הכנסת יהיו סגורים.

"סוג האינטראקציות החברתיות המהוות את ליבת היופי של התרבות של היהודים בבתי הכנסת, הובילו לרוע המזל לסיכון גבוה יותר" אמר פאוצ'י ביום חמישי בשידור מיוחד.

הוא המליץ לאנשים שצופים בו לנקוט בצעדים של תינוק בדרך להחזרת המניינים בבתי הכנסת. "צעד צעד" אמר.

בתי כנסת ברחבי ארצות הברית נסגרו מאז אמצע חודש מרץ, אז מדינות רבות סגרו בתי תפילה ליהודים ולדתות אחרות. בנוסף נסגרו מקומות התכנסות אחרים במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף שהביא למותם של יותר מ-80,000 בני אדם בארצות הברית.

הרב משה האואר, סגן נשיא האיגוד האורתודוקסי, אמר לפאוצ'י כי הארגון שלו מייעץ לקהילות להמתין שבועיים נוספים אחרי האישור של הרשויות, ומוודא שכולם ישמרו על ההוראות של שמירת מרחק.

קורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד