כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרסום ראשון

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירת פרשת הכתבת המתחזה

אחרי ש'בחדרי' חשף לפני כחודש את דבר ההתחזות של כתבת חדשות 12 לחוקרת אפימדיולוגית מטעם משרד הבריאות בכדי לגלות היכן הסתובב שר הבריאות ליצמן שאובחן כחולה קורונה, ל'בחדרי' נודע כי הנושא הועבר לבדיקת משטרה. פרקליט המדינה קבע כי מדובר במעשה חמור

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירת פרשת הכתבת המתחזה
יעקב ליצמן צילום: שלומי כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: אחרי חשיפת 'בחדרי חרדים', משטרת ישראל תבדוק את פרשת הכתבת המתחזה האם מדובר במעשה פלילי. כזכור, כפי שנחשף ב'בחדרי', כתבת חדשות 12 ענבר טויזר התחזתה לנציגת משרד הבריאות במהלך תחקיר על שר הבריאות הפורש יעקב ליצמן.

במסגרת התחקיר היא התקשרה לאנשים שונים התחזתה כנציגת משרד הבריאות וביקשה פרטים היכן ועם מי היו בימים האחרונים, בטענה שהיא עורכת חקירה אפימדיולוגית כדי לזהות האם הדביקו אנשים בנגיף הקורונה.

לאחר מכן חשפה בחדשות 12  כי שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף בעצמו במניינים בניגוד לתקנות שקבע משרד הבריאות בעצמו. בעקבות כך הגיש ארגון זכויות האדם 'בצלמו' תלונה פלילית ליועץ המשפטי לממשלה כנגד כתבת חדשות 12 ענבר טויזר. בתלונה נכתב שהכתבת עברה מספר עבירות פליליות חמורות, במיוחד לאור התקופה הקשה, בין היתר התחזות לעובד מדינה, קבלת דבר במרמה ועוד.

במכתב הודגש חומרת הסיכון בהתחזות זו בשעה כה מורכבת. שיכולה לגרום לאנשים חולים להבא לסרב להשתתף בחקירות כאלו בפחד שמא מהתלים בהם או מתחזים שונים ובכך לא יהיה ניתן לעצור את התפשטות הנגיף.

ואכן היועמ"ש העביר את הפניה למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד, והיתה זו אחת הפניות האחרונות שקיבל קודם עזיבתו השבוע, כשהחליט שאכן מדובר במקרה חמור והורה להעביר מקרה זה לראש אגף החקירות במשטרת ישראל.

במשטרה יבדקו את הפרטים ויגבשו תמונת מצב מליאה, האם אכן המקרה המדובר הינו בגדר מעשה פלילי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כמו כן נציין כי אחד מהחסידים אשר הופל בפח על ידי הכתבת הגיש נגדה תביעה אישית בסך מיליון שקל.

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר, "אנחנו מברכים על החלטת מ"מ פרקליט המדינה. לא ייתכן שאנשי תקשורת יחשבו שהם מעל החוק. אכן זכות הציבור לדעת, אולם ישנם חוקים וכללים כיצד ואיך. לא ייתכן לפגוע ולשקר על אזרחים תמימים בשעה קשה במטרה להשיג עוד אייטם צהוב. נמשיך להיאבק למען זכויות אדם של כלל אזרחי ישראל".

בצלמו התחזות .יעקב ליצמן חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד