כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בסיוע מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי: נפתח קו סיוע של ער"ן לציבור החרדי

עמותת ער"ן היא המד"א של הנפש • העמותה מפעילה מזה 50 שנים את קו הסיוע הגדול בישראל לעזרה ראשונה נפשית • בעקבות משבר הקורונה פתחה העמותה קו סיוע ייעודי לציבור החרדי בטלפון 076-8844429 שימשיך לפעול גם לאחר המשבר

בסיוע מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי: נפתח קו סיוע של ער"ן לציבור החרדי
מצוקה נפשית צילום: pixsabay

נוכח העלייה במפלס החרדה בציבור הישראלי על כלל מגזריו, אישרו דירקטוריון מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי סיוע מיידי לער"ן על סך למעלה ממיליון. במסגרת שיתוף הפעולה סוכם על פתיחת קו סיוע ייעודי בכולל התאמות לציבור החרדי בישראל.

מאז פרוץ משבר הקורונה עמותת ער"ן היא חלק ממערך החירום הלאומי. העמותה מונה כ-1,300 מתנדבים ואנשי מקצוע העושים לילות כימים כדי לסייע לציבור הישראלי על כלל מגזריו בימים מתוחים אלה. אנשי המקצוע של ער"ן מעריכים כי למרות ההקלות והחזרה ההדרגתית לשגרה, לא צפויה ירידה במספר הפניות לקווי הסיוע וכי צפויה עלייה במספר הפניות המסווגות כחרדה ועוד.

מנתוני ער"ן עולה כי הלחץ והחרדה בציבור הישראלי בוקעים בבירור מבעד לקווי הטלפון ומסכי המחשב. העמותה מדווחת על עלייה של כ-300% בכמות הפניות. בשבועיים האחרונים מתקבלות מדי יום בקווי העמותה כ-1,400 פניות.

כ-60% מסך הפניות מסווגות על ידי אנשי המקצוע כחרדה וכמצוקה נפשית: החל באנשים שלא מבינים עד הסוף את ההנחיות, דרך קשישים החוששים לחייהם וכלה בצעירים שעתידם המקצועי והכלכלי מעורפל והם חרדים לקיומם. בנוסף, כ-30% מהשיחות מסווגות כבדידות של הפונים והפונות מכל הגילאים שלאור המצב זקוקים ביתר שאת למישהו לדבר איתו.

בעקבות משבר הקורונה פתחה העמותה קו סיוע ייעודי לציבור החרדי, בו ניתן מענה מקצועי ואישי על ידי מומחים בתחום מתוך התאמה ורגישות לצרכים הייחודים. כחלק מההתאמות  הושק מספר טלפון שאליו ניתן להתקשר גם מטלפונים כשרים, הצוותים הייעודיים עברו הכשרות מקצועיות כדי להבין לעומק את מצוקות האוכלוסייה השונות והשירות עצמו הותאם ככל האפשר כדי לספק חוויה ידידותית עבור הקהילה החרדית.   

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "אנחנו מברכים את עמותת ער"ן על עמידתה ביעדים שהציב מפעל הפיס במסגרת שיתוף הפעולה ובהם הרחבת והנגשת השירות לאוכלוסייה הדתית והחרדית בישראל. יחד, נמשיך להרחיב את שירותי הסיוע הנפשי לאוכלוסיות  נוספות, כך שכל אזרח בישראל יוכל לקבל מענה מותאם במצבי מצוקה. אמנם נראה שמדינת ישראל מצויה כבר אחרי הגל הראשון של וירוס הקורונה, אבל ימי החרדה וחוסר הוודאות הם עדיין מנת חלקם של רבים בחברה הישראלית.  מפעל הפיס הגיש סיוע חירום על סך למעלה ממיליון ש"ח לעמותת ער"ן מתוך מטרה לספק את השירות הכל כך חשוב הזה ולוודא שכל מי שזקוק לו - בכל השפות ובכל המגזרים - יקבל מענה מקצועי ובזמן אמת.

דוד קורן, מנכ"ל ער"ן: "אני מודה למפעל הפיס ולמרכז השלטון המקומי על ההירתמות בעת חירום זו. ער"ן היא המד"א של הנפש בישראל ואנו נעשה כל שניתן לסייע לכל אזרח באשר הוא. אנחנו במשבר לאומי והנגיף, כמו גם החרדה והבדידות מאיימים על כולנו. אני קורא לכל מי שחש במצוקה נפשית, אפילו לרגע אחד, שלא להסס ולפנות למוקד החירום שלנו המתנדבים ואנשי המקצוע שלנו כאן בשבילכם".

ערן משבר נפשי מפעל הפיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד