כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקורונה מכה במדינה

לראשונה: מספר ההרוגים היומי בברזיל עקף את ארה"ב

לראשונה: מספר המתים היומי בברזיל עוקף את ארצות הברית. המדינה הפכה להיות מוקד התפרצות מס' 2 בעולם כולו. עד כה מעל ל-23,000 הרוגים במדינה

לראשונה: מספר ההרוגים היומי בברזיל עקף את ארה"ב
מסכת הגנה מפני קורונה צילום: unsplash

ברזיל מתמודדת במאבק קשה ונואש אל מול הנגיף הקטלני הממשיך להתפשט במדינה בקצב הולך ומתגבר. אתמול, לראשונה, נרשם נתון תקדימי כשבפעם הראשונה רף המתים מהנגיף בברזיל עקף את מספר המתים היומי בארצות הברית כולה. בשל המצב, הנשיא טראמפ הטיל איסור נסיעה לברזיל וכן הגביל יציאת אזרחים אמריקנים לשטחה – מחשש להגדלת שיעורי הנדבקים.

ברזיל הפכה להיות מוקד התפרצות משמעותי ביותר בדרום אמריקה וכעת ברזיל מוגדרת בשלב זה באופן רשמי כמוקד הקורונה מספר 2 בעולם כולו. משרד הבריאות במדינה דיווח אתמול על 807 בני אדם שמתו מהמחלה, זאת לעומת 620 ברחבי ארצות הברית. למרות זאת, מניין הנפטרים הכללי בארצות הברית עדיין מוגדר הגבוה ביותר עבור מדינה בודדת: למעלה מ-98 אלף בני אדם שמתו מהנגיף, בעוד בברזיל מספרם עומד על 23,473.

בתוך כך, בארצות הברית הנשיא החליט לאסור כניסת זרים מברזיל ונסיעת אמריקנים לשם, האיסור יחל מיום שלישי הקרוב, נשיא ארה"ב טראמפ אמר, "אני לא רוצה שאנשים יבואו לכאן וידביקו את אנשינו. כמובן שגם שם אני לא רוצה שאנשים יחלו. אנחנו עוזרים לברזיל עם מכונות הנשמה. ברזיל נמצאת בבעיה. אין שום ספק בעניין".

במקביל, בארגון הבריאות העולמי שיגרו אזהרה לברזיל וביקשו מהמדינה לנקוט בזהירות הנדרשת ולא לפתוח את המשק חזרה. מנכ"ל הארגון הדגיש: "שיעורי ההדבקה האינטנסיביים של ברזיל מחייבים את הממשלה המקומית להקפיד על הנחיות קפדניות, עד שתוכל לבצע מספיק בדיקות".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד