כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מגבה את פרוש • "השופטים: גזלנים ומקבלי שוחד"

חריף ביותר: הרבי מסלאנים על אגודה "הייתי צריך להורות לא להצביע"

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאחר שבחסידות סלאנים הצביעו בבחירות האחרונות ליהדות התורה בהבטחה שאגודה לא תיקח תפקיד שר בממשלה, תוקף הרבי בחריפות את המפלגה, אך מגבה את סגן השר פרוש על עמידתו כי יהדות התורה רומתה במשא ומתן על הגיוס • האזינו להקלטה

חריף ביותר: הרבי מסלאנים על אגודה "הייתי צריך להורות לא להצביע"
הרבי מסלאנים וסגן השר פרוש צילום: שלומי טריכטר - פלאש 90

דרמה בעולם החסידות: האדמו"ר מסלאנים יצא אתמול (חמישי) בהתקפה חסרת תקדים על סיעת ''אגודת ישראל' שאנשיה לקחו תפקיד שר. הרבי מגבה באופן מיוחד את סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, על מכתבו בנושא הסדרת מעמד בני הישיבות ששיגר ליו"ר הכנסת יריב לוין, בו כתב שאגודת ישראל רומתה במשא ומתן הקוליאציוני.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בטיש לרגל היארצייט של האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' זצ"ל, נשמעה מחאתו של האדמו"ר מסלאנים נגד אגודת ישראל שהבטיחו לו שלא יהיה חבר כנסת שישמש כשר בממשלה.

הרבי הוציא מכתב שחתמו עליו ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה לפני הבחירות האחרונות וכן אישור של מזכיר המועצת יעקב ולצר שבמסגרתו התחייבו שלא ייקחו תפקידי שרים. אך לצערו הרב בשביל צימוקים ותפקידים הם לקחו תפקיד שר.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לפני חודש כי שעות לפני השבעת הממשלה והשבעת השר ליצמן לשר השיכון נכנסו ח"כ יעקב טסלר ומזכיר המועצת החסידית ולצר למעונו של הרבי מסלאנים בשליחות הרבי מויז'ניץ, לעדכנו שלוקחים תפקיד שר וזאת, לאחר שהרבי מויז'ניץ התחייב כי לא ייקחו תפקיד.

הרבי המשיך ועמד על החשיבות של הסדרת מעמד בני הישיבות ואמר שישנו חבר כנסת מאגודת ישראל (מאיר פרוש. מ.ו) ששלח מכתב בנושא זה למנהל המו"מ של הליכוד ואמר לו ש"אגודת ישראל רומתה", אותו אחד נפגע מהמכתב וביקש שיהדות התורה תחתום על מכתב שמסתייג מאותו חבר כנסת של אגודת ישראל. "במקום שהחברים באגודת ישראל יגבו אותו הם חתמו על המכתב המסתייג מדבריו של אותו חבר באגודת ישראל" אמר הרבי.

בדבריו המלאים אמר הרבי: "אנחנו בגלות, אגודה שיושבת בממשלה ונהייתה בשר מבשרה הם נהיו מושלים שלא עם דרך התורה". הרבי הביא מבעל התולדות יעקב יוסף. "יש שלוש גלויות, גלות בין גויים, גלות בין יהודים, וגלות בין חסידים, באגודה יושבים בממשלה אנחנו נמצאים בגלות בין חסידים".

"צריך לדעת אין לנו חלק ונחלה עמם, זו ממשלה שמורדת במלכות התורה וממילא יצאה כבר תקלה נוספת תחת ידם - בחוק הגיוס שהוא ציפור הנפש של כלל ישראל וזה ציפור נפשה של היהדות ובגללה נפלה הממשלה ובעיקר זה הרי מלחמה מול בית המשפט, כמו הערב רב שישבו בכבודה של עולם וכתוב בזוהר שהם היו הדיינים. אלו הם השופטים; גזלנים מקבלי שוחד ומלאה הארץ חמס מפניהם. זהו הבג"ץ של היום, וכולם מפחדים לומר להם משהו. ונלחמו על זה באגודה, והבטיחו שיעשו בנידון, ובסוף לא עשו כלום".

"פעם בגין רצה לתת להם תיקים ושרים, כל טוב שבעולם, אבל הוחלט לא לקחת כלום, לא שרים ולא תפקידים. זה היה בתשל"ז, לא יכול להיות שחברי כנסת יהיו שרים בממשלה, אבל נכנסו ככה בדוחק לתוך הממשלה. כבר אז התרעתי על זה שלא צריך להתערבב בפוליטיקה".

"אבל עכשיו" אמר הרבי, "אף אחד לא מדבר מילה, היו גדולי ישראל שקבעו שזה איסור חמור לשבת בממשלה, לשבת, בממשלה זה דיבורים אחרים, זה לא אותו דבר, הייתה הבטחה מאגודת ישראל לגדולים, שאגודת ישראל לא תיקח שום תיק בממשלה, למעשה הגיע הזמן וכן נכנסו לממשלה".

"אנחנו רואים את אברהם אבינו שהשביע את אליעזר לא לקחת אישה מבנות הכנענים. יצחק היה ילד? הוא היה בן 40, הוא יכל להגיד ליצחק לא לקחת, אבל הוא השביע את העבד, כי הוא חשש".

"אני שואל למה אז היה אסור ועכשיו מותר, גם אז רצו לתת לחרדים הכול, והם לא לקחו, אסור לקחת, איך פתאום מותר לקחת".

"אני צריך להגיד לאנשים כי נכשלנו, גם אני נכשלתי, אני לא הצבעתי הבחירות, אבל לא אמרתי לא להצביע בבחירות, אגודת ישראל עכשיו עם הציונים, איך מושלים שם, לא עם התורה. זו ממשלה שמורדת בתורה ובקדוש ברוך הוא, חוק הגיוס והישיבות זה ציפור הנפש שלנו, אנחנו רואים את בג"צ, ומלאה הארץ חמס מפניהם".

כאן התייחס הרבי כאמור לסגן השר פרוש ונתן לו גיבוי מלא: "אחד מחברי הכנסת מחה על הדברים שהם הבטיחו לסדר, וחברי הכנסת האחרים כתבו נגדו שהוא מחוצף, אבל אנחנו ילדים טובים, וזה בגלל שהם קיבלו סוכריות טובות, אנחנו עמוקים בגלות, השם יעזור וחיים עולם נטע בתוכנו, עם תורה ותפילה נבטל את הגזירה, והמינים כרת יכרותן ומלכות וכו'".

חסידות סלאנים מאיר פרוש יריב לוין אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד