כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בברכת שר התורה

לאחר המהפכה בארץ: ש"ס אידן פתחו סניף בלונדון

שמחה בעולם התורה: בשכונת סטמפורד היל בלונדון, נפתח סניף לרשת הכוללים המפורסמת 'ש"ס אידן' שפתחה את הכולל הראשון שלה מחוץ לגבולות ארץ הקודש, בברכתו של נשיא הרשת, שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שאף שיגר אגרת ברכה לרגל פתיחת הכולל

לאחר המהפכה בארץ: ש"ס אידן פתחו סניף בלונדון
הגר"ח קנייבסקי במכתב ברכה לכולל החדש צילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה בעולם התורה עם פתיחת כולל חדש ברשת הכוללים 'שס אידן' והפעם בלונדון, שיצטרף לארבעת סניפי הכולל בארץ הקודש שינו את הנוף התורני בארץ עם 62 גאוני ש"ס איד'ן.

כפי שכבר התפרסם במהלך אחד עשר שנים האחרונות, רשת הכוללים 'ש"ס איד'ן' שינתה לחלוטין את גישתו של עולם התורה לקנין הש"ס כולו. בעבר הרחוק הישג כזה היה נדיר ומעט מאוד אנשים הפכו במציאות ל'ש"ס איד' ששולט בכל הש"ס.

הגאון רבי אברהם אייזן גאב"ד פוזנא הקים את ממלכת התורה 'ש"ס איד'ן', רבים לעגו לרעיון שכל אחד מלומדי הכולל יסיים את כל הש"ס בכל שנה, ועוד ידע את הכל בעל פה. אולם לאחר שנבחנו מדי שנה על ידי שר התורה שליט"א וזכו לתשבחותיו הרבות התקבלה רשת הכוללים בהערצה גדולה. כיום האברכים הגאונים נבחנים שלש-ארבע פעמים בשנה במבחנים כוללים על כל הש"ס כולו, על ידי מרנן ורבנן גדולי התורה ומוכיחים שליטה מדהימה בעיון ובבקיאות, תוך כדי ציוני הדפים והעמודים המדויקים.

גדולי התורה הבוחנים אמרו כי בכל שנותיהם לא היו עדים לתופעה כמו 'ש"ס אידן', בה כל הלומדים היו כל כך בקיאים, וכולם ידעו בעל-פה את כל הש"ס, רש"י ותוספות. בסיום הש"ס האחרון אמר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, כי שיטת הלימוד ב'ש"ס אידן' היא הדרך הנכונה לשליטה אמיתית בש"ס.

יש לציין כי הלימוד בכוללי 'ש"ס אידן' הינו מחייב ותובעני במיוחד. הלימוד היומי הוא 8 דפי גמרא מלאים עם 4 סדרי חזרות. בסכך הכל כ-40 דפים ליום, שמגיעים בסך כולל ל-13,555 דפים לשנה. עד היום כללה הרשת 4 סניפים עם 62 ש"ס אידן ששינו את הנוף התורני בארץ הקודש, וכעת ש"ס אידן החלה את דרכה בתפוצות, עם הסניף הראשון בלונדון.

הסניף הבריטי מורכב כעת מ-12 אברכים תלמידי חכמים שנבחרו ונבחנו על ידי ראש הכוללים בארץ הקודש, הגאון ר' משה אייזיק סאמעט שבניהולו יפעל גם כולל ש"ס איד'ן בלונדון. לרגל הפתיחה התקבלה אגרתו של שר התורה שליט"א בה נכתב "הגאון ר' אברהם אייזען שליט"א מייסד רשת הכוללים ש"ס אידן נענה מכבר לבקשתי בפתיחת עוד כוללים כאלו אשר יושבים והוגים שם חבר תלמידי חכמים מופלגים וחשובים ביותר, הזוכים ללמוד ולסיים את הש"ס כולו מידי שנה בשנה ביגיעה ובידיעה ברורה.

"וכבר כמה פעמים שהיו אצלי ובחנתים אותם על הש"ס, והפליאו בידיעותיהם המפליגות בכל הש"ס בעיון ובבקיאות. ועתה זכה מע"כ לפתוח עוד כולל חדש בעיר הבירה לונדון יצ"ו, אשר בעז"ה ילמדו גם המה כמתכנותם אשר פה בארץ הקודש".

יצוין כי מתוכנן מעמד פתיחה רשמי בלונדון בתקופה הקרובה.

שס אידן לונדון גאבד פוזנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד