כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יש תקווה

לראשונה בישראל: החל מתן חיסון ניסיוני לקורונה

אל ייאוש. מבית החולים 'הדסה' תצא הבשורה לעולם כולו? היום החלו בבית החולים להשתמש בחיסון ראשון מסוגו בעולם שנוצר מפלזמות שנלקחו בעיקר מחולי קורונה חרדים שהגיעו לתרום אותם, לאחר שהחלימו מהנגיף ובגופם נמצאים נוגדנים | חולה אחת קשה כבר מראה סימני התאוששות

לראשונה בישראל: החל מתן חיסון ניסיוני לקורונה
אילוסטרציה צילום: pexels

בית החולים 'הדסה' הפך היום (שלישי) לראשון בעולם שהתחיל טיפול בחיסון פסיבי על ידי נסיוב של IgG לנגיף הקורונה.

כזכור, המרכז הרפואי 'הדסה' התחיל כבר לפני חודשיים לאסוף פלזמות עשירות בנוגדנים מחולי קורונה שהחלימו, במטרה לייצר מהן טיפול עבור חולים קשים.

בבית החולים מציינים לשבח כי הפלזמות נאספו ב'הדסה' בעיקר בשיתוף פעולה עם בית דין צדק של 'העדה החרדית' בירושלים, כאשר הציבור החרדי הגיע בהמוניו כדי לתרום פלזמה.

הפלזמות שנאספו מן המחלימים עובדו על ידי חברת 'קמהדע' בקיבוץ בית קמה בנגב לנסיוב המבוסס על נוגדני igg לשם טיפול בחולי קורונה קשים.

יצוין כי המיזם היום פועל באישור משרד הבריאות ובשיתוף עם מגן דוד אדום, זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה מאוד המתינו ב'הדסה' לאישור פעולה ממנכ"ל משרד הבריאות העוזב משה בר סימן טוב, אבל המשיכו באיסוף הדגימות עד להכנת הנסיוב, מתוך אמונה בצדקת הדרך והתוצאה של הצלת חיי אדם.

חברת 'קמהדע' הינה הראשונה בעולם שהשלימה ייצור מנת IgG לקורונה, צעד שמעורר עניין בינלאומי נרחב!

היום בשעות הערב ניתנה בהדסה מנת החיסון הפסיבי הראשונה בעולם לחולה במצב קשה מאוד - צעירה עם מחלת רקע אשר תוצאות בדיקות הסי טי שלה מדגימות ריאות לבנות לגמרי, וכל דרכי הטיפול המקובלות - לרבות אקמו, לא השפיעו על מצבה.

מספר שעות לאחר קבלת הנסיוב - נראה כי מצבה של החולה, המטופלת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה מתייצב ומעורר אופטימיות זהירה.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין מסר: "אנו מחזיקים אצבעות להצלחת הטיפול בחולה הקשה, אשר באופן מאוד לא מפתיע מגיע מבית החולים הדסה, הממשיך לפעול כחלוץ לפני המחנה. צוותי בית החולים, לרבות אנשי בנק הדם ומערך דוגמי הפלזמה ואנשי המעבדות, פעלו רבות לשם הצלחת המיזם, והחיסון שניתן היום רק מחזק את אותה נחישות בה כולם פועלים בהדסה. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק במבצע המורכב הזה בהדסה ומחוץ לה".

חיסון קורונה בית החולים הדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד