כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מנין הקשים מטפס

הקורונה בישראל: 548 חולים חדשים מחצות

על פי משרד הבריאות, 548 חולים אובחנו מאז חצות. 331 איש נפטרו | מנין החולים הקשים עולה ל-86, מהם 27 מונשמים 

הקורונה בישראל: 548 חולים חדשים מחצות
אמבולנס בוס של מד"א צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות מעדכן כי מאז חצות, אובחנו 548 חולי קורונה בישראל, 86 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 27 מונשמים. היום הלך לעולמו קורבן נוסף ומספרם עומד על 331. מספר החולים מאז פרוץ המגיפה עומד על 29,787.

עד כה החלימו 16,749 חולים, ומספר החולים הפעילים עומד כעת על 11,540. אתמול התקבלו 16,749 תוצאות בדיקות.

בתוך כך, בשעה זו מתקיים בקריה בת"א דיון מיוחד בראשות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על צעדים נוספים כדי לבלום את התפשטות הקורונה בצה"ל. בימים האחרונים זינק מספר החולים בצבא ליותר מ-200 ומספר המבודדים ליותר מ-5,000 בהרבה מאוד יחידות בצה"ל ויש חשש מהשבתה של יחידות.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות, כי החל מיום חמישי נשלחו עשרות אלפי מסרונים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב"כ. "אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חשוב לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים".

סגן שר הבריאות יואב קיש מ'הליכוד' הציג הבוקר (ראשון) בוועדת הקורונה, כי בגל הראשון היו כעשרת אלפים חולים ואילו היום נרשמו מעל 11 אלף חולים פעילים. "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום. הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים, ללא הבדלה בין מקומות סגורים ופתוחים. ההגבלות קשות – אך הם נועדו למנוע הטלת סגר".

קיש הדגיש כי מדובר באירועים ונתונים משתנים בקצב מהיר. "אנחנו שומרים על הציבור, ונוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה". לדבריו איכוני השב"כ הוכחו כיעילים ביותר: מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד