כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האיומים נמשכים

המנהיג העליון של איראן: נביא מכה לאמריקנים

"איראן לעולם לא תשכח את חיסול סולימאני, ותביא מכה לאמריקאים". כך מבהיר מנהיג איראן האייתולה חמינאי באוזני ראש ממשלת עיראק שביקר אצלו • "הם הרגו את האורח שלך בביתך והודו במפורש בפשע, זה לא עניין של מה בכך"

המנהיג העליון של איראן: נביא מכה לאמריקנים
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

המנהיג העליון של המהפכה האיסלאמית עלי חמינאי, אמר אתמול (שלישי), במהלך פגישה עם ראש ממשלת עירק, מוסטפא אל-קאזמי, כי "היחסים הבילטרליים, חשובים מאוד עבור הרפובליקה האיסלאמית של איראן, אינטרסים, ביטחון, כבוד, סמכות אזורית ושיפור המצב בעירק".

חמינאי הדגיש כי איראן מעולם לא התערבה ולעולם לא תתערב בענייני עירק, ואמר: "איראן רוצה עירק מכובדת ועצמאית עם שלמות טריטוריאלית ואחדות פנימית וגיבוש".

המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית ציין: "איראן בהחלט מתנגדת לכל דבר שמחליש את ממשלת עירק, כמובן שההשקפה האמריקאית של עירק היא בדיוק ההפך משלנו, מכיוון שארצות הברית היא ממש האויב ואינה מסכימה עם עירק עצמאית וחזקה עם ממשלת רוב, לאמריקאים לא אכפת מיהו ראש ממשלת עירק. הם מחפשים ממשלה כמו ממשלתו של פול ברמר, השליט האמריקני בעירק בראשית ימי נפילתו של סדאם". אמר.

עלי חמינאי הוסיף ואמר כי "איראן אינה מתערבת ביחסי עירק עם ארצות הברית, אך מצפה מחברים עירקאים להכיר את ארצות הברית ולדעת כי נוכחות ארה"ב בכל מדינה שהיא מקור לשחיתות, הרס והרס, הרפובליקה האיסלאמית של איראן צופה כי החלטת ממשלת עירק, העם והפרלמנט לגרש את האמריקאים, מכיוון שקיומם גורם לחוסר ביטחון."

חמינאי בפגישה עם ראש ממשלת עיראק

הוא ציין את החיסול של הארכי טרוריסט קאסם סולימאני ואבו אל-מוהנדס כדוגמה לנוכחות האמריקאית. הוא אמר לראש ממשלת עירק: "הם הרגו את האורח שלך בביתך והודו במפורש בפשע, זה לא עניין של מה בכך."

מנהיג המהפכה האיסלאמית איים, "הרפובליקה האיסלאמית של איראן לעולם לא תשכח את הנושא הזה ובהחלט תביא מכה לאמריקאים".

חמינאי כינה את הקונצנזוס של קבוצות פוליטיות עירקיות וזרמים שונים להקמת ממשלה חדשה בעירק, כצעד מבורך ואמר: "האמריקנים וסוכניהם מחפשים תמיד ואקום כוח באזור כדי ליצור כאוס ולסלול את הדרך להתערבותם, עכשיו כולם עדים למצב המצער בתימן."

האיתוללה עלי חמינאי קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד