כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נתונים פסימיים

משבר הקורונה: ירידה חדה באמון הציבור בממשלה

מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שיעור הנותנים אמון בהתמודדות של הרשות המקומית עם משבר הקורונה עומד על 69%, נמוך מהשיעור שנמצא בגל הקודם

משבר הקורונה: ירידה חדה באמון הציבור בממשלה
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שיעורם של הנותנים אמון בממשלה בהתמודדותה עם הקורונה עמד על 47% - ירידה חדה לעומת הגל הקודם – 69% - כך עולה מסקר הלמ"ס המתפרסם היום (ראשון). שיעור הנותנים אמון בהתמודדות של הרשות המקומית עם משבר הקורונה עומד על 69%, נמוך מהשיעור שנמצא בגל הקודם – 77%.

77% מהנשאלים השיבו שהם נותנים אמון במערכת הבריאות – קופות החולים ובתי החולים. האמון במשרד הבריאות היה נמוך יותר. רק 62% השיבו שהם נותנים אמון במשרד הבריאות ו-38% השיבו שלא כל כך או שבכלל לא נותנים אמון. 45% השיבו שהם נותנים אמון במשרד האוצר ו-55% אמרו השיבו שלא כל כך או שבכלל לא נותנים אמון.

לגבי משבר הקורונה, 14% מהנשאלים ענו כי הם נעזרים במישהו המסייע להם בהבאת מזון ותרופות, כאשר שיעורם בקרב בני 65 ומעלה גבוה יותר – 29%.

נתון מדאיג שעלה מהסקר הוא כי רק 11% מהאוכלוסייה צופים כי ב-12 החודשים הבאים מצבם הכלכלי ישתפר, לעומת 27% בגל הקודם. 60% סבורים כי מצבם הכלכלי לא ישתנה ו-28% חוששים שמצבם הכלכלי יחמיר – עלייה לעומת השיעור שנצפה בגל הקודם – 18%.

הלמ"ס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד