כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא רק מסכות ומרחק

אנטוורפן היהודית נכנסת למשטר קורונה; מתחילים הכל מחדש

הוראות חדשות שנכנסו לתוקף באופן מיידי בחתימתם של ראשי ערים ומושלי מחוזות תשפיע בין היתר גם על חיי היומיום של רבבות תושבים חרדים. לא רק עטיית מסכה מעל גיל 12 | גם איסור יציאה מהבית בשעות מסוימות ועוד הרחקות והגבלות

אנטוורפן היהודית נכנסת למשטר קורונה; מתחילים הכל מחדש
חיילים בלגיים מגנים על מוסדות יהודיים צילום: מיכאל פרייליך, פלאש 90

לאחר התייעצות עם מושלי המחוז, אנטוורפן היהודית נכנסת למשטר קורונה שיביא לשיבושים בחיי היום יום של היהודים המתגוררים באנטוורפן.

בהחלטה של ישיבת ראשי העיר, המחוזות ושרי ממשלה, נאמר כי המצב לא טוב. יש לציין כי כל מחוז בבלגיה מקבל החלטות בעצמו, כך שההוראות החדשות לא חלות על כל בלגיה. אלא רק על אנטוורפן.

בהחלטה נאמר: "המצב האפידמיולוגי באזור אנטוורפן מאלץ אותנו למרבה הצער לנקוט בצעדים נוספים, בנוסף לאמצעים הנוספים שנקטה המועצה לביטחון לאומי, שמטרתם לעצור את נגיף הקורונה, אך הצעדים הם עם השפעה מינימלית ביותר על הכלכלה של ארצנו".

עוד נאמר בהוראות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' כי "אמצעים אלה נועדו כדי לארגן מחדש את חיי החברה באופן דרסטי בשבועות הקרובים, מקרי החולי ידועים לנו, אנו השגנו את כל המידע הדרוש, ונמשיך להשתמש במידע בעתיד, אם יופיעו מקורות או מגמות נוספות, אנו נוכל לנקוט בצעדים חדשים וממוקדים במידת הצורך".

"לאחר החלטה ראשונית של כל ראשי הערים, שכבר הצליחו לנקוט בצעדים לעצירת הנגיף, ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף באופן מיידי, המחוז תחת עוצר, חיי החברה הציבורית נעצרים בין השעות 23:30 ועד 6.00 בבוקר, כולם חייבים להיות בבית בשעות הללו למעט נסיעות הכרחיות, לעבודה ומחוצה לה, או בית החולים".

"בתי קפה ומסעדות נסגרים בשעה 23:00 בלילה, חבישת מסכות במחוז אנטוורפן מעל גיל 12 תהיה חובה ברשות הרבים, אך הפרטים המדויקים יתבררו רק בהמשך היום, ובמקומות בהם לא ניתן להבטיח את המרחק הפיזי - מטר וחצי. חובה זו אינה חלה בזמן אכילה ושתייה ובמרחב הפרטי".

"בכל בתי הקפה והמסעדות יש ​​להבטיח את המרחק הפיזי מטר וחצי בין האנשים בכל עת, רישום פרטני הוא חובה, יש לשמור מידע זה למשך ארבעה שבועות, במסעדות ובתי קפה הישיבה בשולחן מוגבלת למספר אנשים או קבוצה המורכבת מבני אותה משפחה יכולה לשבת יחד".

יש לציין כי בבלגיה לא הייתה דרישה לעטות מסכות, כעת זו הפעם הראשונה שמחוז אנטוורפן ידרוש מהאנשים לעטות מסכה.

קורונה בלגיה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד