כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כיצד ינהגו הח"כים החרדים?

שקד תעלה להצבעה את פסקת ההתגברות; זוהר: "אמליץ לתמוך"

האם חברת הכנסת אילת שקד תהיה חתומה על פירוק ממשלת האחדות? הערב הודיעה כי תעלה השבוע את חוק פסקת ההתגברות, שימעיט משמעותית את כוחו של בג"ץ לפסילת חוקים, דבר שזכה בעבר לתמיכת החרדים. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הפתיע וימליץ לחבריו לתמוך

שקד תעלה להצבעה את פסקת ההתגברות; זוהר: "אמליץ לתמוך"
ראשי המפלגות החרדיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שוב מאתגרים את הקואליציה: ביום רביעי השבוע צפויה חברת הכנסת איילת שקד לעלות להצבעה את חוק פסקת ההתגברות, שימעיט משמעותית את כוחו של בג"ץ לפסילת חוקים, שזכה לתמיכת סיעות הימין והסיעות החרדיות כשהיא מאתגרת את הליכוד והחרדים. במקרה והם יתמכו הדבר ייכרך במשבר פוליטי חריף מול 'כחול לבן' שנכנסה בין הייתר כדי להגן על מערכת המשפט לבל תיפגע אף לא כחוט השערה.

חברת הכנסת איילת שקד אמרה הערב כי "הזדמנות מיוחדת תעלה השבוע לחברי הכנסת מגוש הימין - הזדמנות להפסיק להתבכיין, הזדמנות לעצור את הפיראטיות השיפוטית", כשהיא תוהה, "הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".

לכאורה היה נראה כי בסיעות הימין, הליכוד והחרדים ינהגו כפי שנהגו בשבוע שעבר ויבהירו כי הם לא יתמכו בהצעות של האופוזיציה, אלא שיושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר הודיע כי הוא ימליץ לראש הממשלה לתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות מה שעלול להוסיף למשבר חריף בקואליציה.

‏זוהר כתב בטוויטר: "בע"ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו", כשברקע ההצבעה של כחול לבן לפני כשבועיים בעד חוק התועבה שעורר סערה פוליטית והכעיס את הליכוד והחרדים.

כזכור, אז הבהירו בסיעות החרדיות ובליכוד כי בכוונתם להוביל נקמה ב'כחול לבן' ולעלות חקיקה בנושא מערכת המשפט כדי להחזיר ל'כחול לבן' על התמיכה בחוק התועבה, כשבסיעת יהדות התורה העלו חוקים בנושאי דת לסדר היום.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני הציע לעלות בעצמו את פסקת ההתגברות אלא שהוא קיבל הוראה מגדולי ישראל, שהוא לא יהיה זה שיוביל את החקיקה אלא יתמוך בחקיקה שתבוא מסיעה אחרת. כשכעת מעניין יהיה לעקוב ולראות כיצד ינהג גפני והסיעות החרדיות בהצבעה ביום רביעי.

כך או כך, ב'כחול לבן' מבהירים הערב את עמדתם בנוגע לפסקת ההתגברות ומצהירים: "לא נאפשר חקיקה אנטי דמוקרטית, כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל. זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".

פסקת ההתגברות משה גפני מיקי זוהר איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד