כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לומדע'ס, הלכה וחסידות

מגאוני ירושלים: הגאון רבי אברהם יצחק ארנברג זצ"ל

ירושלים איבדה היום את אחד מגדולי תלמידי החכמים שבה, הגאון רבי אברהם יצחק ארנברג זצ"ל שכיהן כמרביץ תורה ב'אמשינוב', 'מאור עיניים' ו'דברי אמת' ולא זכה לזרע של קיימא, הלך לבית עולמו בגיל 86

מגאוני ירושלים: הגאון רבי אברהם יצחק ארנברג זצ"ל
נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו הגאון החסיד רבי אברהם יצחק ארנברג זצ"ל מראשי ישיבת 'מאור עיניים' רחמסטריווקא ומזקני חסידי סטריקוב והוא בן 86 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בי"ד תמוז תרצ"ד לאביו רבי משולם ארנברג זצ"ל, רבי אברהם יצחק התגורר שכונת בתי ורשא בירושלים ולמד בבחרותו בישיבת סלבודקה בבני ברק שם שקד על תלמודו בכל כוחו.

במשך השנים שימש כראש ישיבה ומרביץ תורה בישיבת אמשינוב יחד עם מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל ואחיו הגר"ע אויערבך שליט"א.

ברבות השנים נקשר בלב ונפש לאדמו"ר מסטריקוב זצ"ל אליו היה חסיד נאמן ותלמיד חבר בכל כוחו, לאחר הסתלקותו התקשר לנכדו האדמו"ר מסטריקוב שליט"א.

בחייו חיבר את הספר 'תורתך שעשועי' על הש"ס ואגדה ונודע כגאון עולם. היה מופלג גם בלומדע'ס, גם בהלכה וגם בחסידות.

לאחר מכן שימש כאחד מראשי ישיבת 'מאור עיניים' רחמסטריווקא שם העמיד תלמידים רבים בדרך התורה ובסרה ישרה.

אחד מתלמידיו מספר ל'בחדרי חרדים' "הוא היה גאון, כל החיות שלו היה מהתורה, למרות שלא היו לו ילדים היה תמיד שמח, כי התורה הייתה מחיה אותו. הוא היה תמיד משתתף בשמחות של אנשים בצורה מיוחדת ובלב שמח".

במשך שנים רבות היה יושב והוגה בתורה בבית הכנסת חסידים 'תפארת' בשכונת בתי ורשא בירושלים שם הקים את הכולל בישיבת 'דברי אמת' יחד עם הגאון הצדיק רבי ישראל דב בידרמן זצ"ל שנפטר לפני שנה, שם היה הוגה ולומד עם חברותות וביניהם עם הרב משה משולם בידרמן.

כמו כן שימש כראש כולל בישיבת 'אנשי מעמד' יחד עם המשפיע הגאון החסיד רבי חיים שלום דייטש, וכן ראש כולל בישיבת סטריקוב – טשכנוב.

בין תלמידיו נמנים הגאון רבי חנוך שבדרון מרבני קרלין סטולין, הגאון רבי יעקב וינגרטן מראשי ישיבת 'מאור עיניים', האדמו"ר מרחמסטריווקא שלמד אצלו גם בישיבה וגם בכולל 'דברי אמת', המשפיע הגאון רבי יצחק משה ארלנגר, העסקן רבי אברהם סלונים.  

בחייו התאלמן מרעייתו שיינה רחל ע"ה בתו של הרב נחמן דובינקי זצ"ל,ולאחר מכן התחתן בזיווג שני עם רעייתו שתחי' אחייניתו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר. בן דודו הוא הגאון רבי יהושע ארנברג ראש ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה.

המנוח לא הותיר אחריו זרע של קיימא  והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמת רבי אברהם יצחק בן רבי משולם.

מסע הלוויה היום (שני) בשעה 14:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מאור עיניים רחמסטריווקא אברהם יצחק ארנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד