כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפו בתיעוד נרחב מההרס

אחרי הפיצוץ: בלבנון מתקשים לעכל את האסון

בבוקר שאחרי הפיצוץ האדיר שהביא למותם של מעל ל-100 לבנונים ואלפי פצועים, מתקשים לעכל את עוצמת האסון ויש המפנים אצבע מאשימה לחיזבאללה. שר הבריאות: "להניח את הפוליטיקה בצד ולא להפנות אצבע מאשימה" • צפו

אחרי הפיצוץ: בלבנון מתקשים לעכל את האסון
ביירות אחרי הפיצוץ צילום: צילום מסך

מושל מחוז ביירות, מרוואן עבוד, אומר היום (רביעי), כי מאות אלפי תושבים בביירות יוכלו לחזור לבתיהם רק עוד חודשיים או שלושה חודשים בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות שהותיר חצי עיר הרוסה. הוא אף תקף את המערכת המשפטית שאפשרה בצו להחזיק בחומרים האלה שהם בבחינת "פצצה גרעינית".

שר הבריאות של לבנון אמר: "זהו רגע המבחן לכל המדינות החברות". עוד אמר השר כי הוא קורא בשעה זו "להניח את הפוליטיקה בצד ולא להפנות אצבע מאשימה בכיוון גורמים כלשהם בטענה שהם עומדים מאחורי הפיצוץ".

המזכיר הצבאי של הצלב האדום הלבנוני, ג'ורג' כתאני, אומר כי מספר ההרוגים באירוע עומד על למעלה ממאה בני אדם ומספר הפצועים חצה את ה-4000.

לדבריו, בתי החולים בביירות לא יכולים יותר לקבל פצועים והם מפונים מהם. הוא הוסיף כי גם בחברת החשמל ישנם פצועים רבים, כך גם בנמל וגם בקרב כוח יוניפי"ל: "מדובר באסון גדול, בטרגדיה, עדיין אין בידינו מספרים סופיים מפני שאנחנו עדיין פועלים בשטח", אמר.

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב אמר: "האחראים לפיצוץ יישאו במחיר - זאת הבטחה לשהידים ולפצועים והתחייבות לאומית. המפעל המסוכן הזה נמצא שם מאז שנת 2014. האסון הזה לא יעבור בלי עונש שיוטל על האחראיים לו. אני קורא קריאה דחופה לכל המדינות החברות שאוהבות את לבנון לעמוד לצידה ולסייע לה לאחות את פצעיה".

‏ראש הממשלה אף תועד מרים את דגל לבנון שנפל במשרדו מעוצמת הפיצוץ.

 

יועץ התקשורת של נשיא לבנון אומר, כי ככל הידוע במחסן היה אמוניום חנקתי - חומר נפץ חזק ודליק מאד - לדבריו. האמוניום אוחסן במחסן לפני 6 שנים לאחר שהוחרם מספינה שעשתה דרכה למוזמביק ונכנסה לנמל ביירות. הוא הכחיש בתוקף שמדובר במחסן נשק של חיזבאללה.

לבנון חיזבאללה ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד