כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האסון בלבנון

תיעוד מחריד מביירות: אנשים עפים מעוצמת ההדף

בתיעוד חדש שמתפרסם מהפיצוץ הקטלני אמש בביירות נראים אנשים עפים מעוצמת ההדף בעקבות הפיצוץ האדיר • עד כה דווח על מעל ל-100 מתים באסון ועוד אלפי פצועים

תיעוד מחריד מביירות: אנשים עפים מעוצמת ההדף
תיעוד הפיצוץ בביירות צילום: צילום מסך

תיעוד חדש המתפרסם היום (רביעי) מראה את עוצמת הפיצוץ אמש בלבנון - מקרוב. זהו ככל הנראה הצילום הקרוב ביותר שנמצא עד עכשיו. בתיעוד ניתן לראות כי האנשים שעומדים במקום עפים באוויר מעוצמת הפיצוץ. לא ברור מה עלה בגורלו של הצלם.

המזכיר הצבאי של הצלב האדום הלבנוני, ג'ורג' כתאני, אומר כי מספר ההרוגים באירוע עומד על למעלה ממאה בני אדם ומספר הפצועים חצה את ה-4000. לדבריו, בתי החולים בביירות לא יכולים יותר לקבל פצועים והם מפונים מהם. הוא הוסיף כי גם בחברת החשמל ישנם פצועים רבים, כך גם בנמל וגם בקרב כוח יוניפי"ל: "מדובר באסון גדול, בטרגדיה, עדיין אין בידינו מספרים סופיים מפני שאנחנו עדיין פועלים בשטח", אמר.

מושל מחוז ביירות, מרוואן עבוד, אומר היום (רביעי), כי מאות אלפי תושבים בביירות יוכלו לחזור לבתיהם רק עוד חודשיים או שלושה חודשים בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות שהותיר חצי עיר הרוסה. הוא אף תקף את המערכת המשפטית שאפשרה בצו להחזיק בחומרים האלה שהם בבחינת "פצצה גרעינית".

הוא גם סיפר על ההרס הרב שנגרם לעיר. "ההרס הוא עצום", טען. "קשה לי להעריך, אך אני חושב שזה נזק שיעלה לנו מיליארדים. זה כמו רעידת אדמה שהכתה את ביירות. אין צל של ספק שזה ידרדר את הכלכלה שלנו עוד יותר - העסקים קרסו לגמרי".

תושב העיר אחמד אסמאעיל השווה גם הוא את הפיצוץ לרעידת אדמה חזקה. "עמדנו בכניסה לחנות והרגשנו שהזכוכיות רועדות. חשבתי שזו רעידת אדמה והלכתי לשכן לראות מה קורה שם. אז זה הרגיש כאילו ברק הכה את כל ביירות, הכל היה אדום וההדף זרק אותי לכיוון החלק האחורי של החנות".

לבנון ביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד