כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מדינה במשבר

הפגנות סוערות ברחבי לבנון כנגד אזלת ידה של הממשלה

אחרי האסון הקשה שפקד את ביירות וההתנהלות השערורייתית של ההנהגה בניהול המשבר, יצאו אלפי תושבים למחאה ברחבי הבירה כנגד הממשלה • על פי הדיווחים המפגינים פרצו למשרד החוץ ומשרדים נוספים וזרעו הרס רב במקום

הפגנות סוערות ברחבי לבנון כנגד אזלת ידה של הממשלה
המהומות בלבנון צילום: מתוך הסרטון

הזעם במדינת הארזים: העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון הלבנוניים נמשכו במהלך יום השבת, על פי הדיווחים מלבנון, כמה מפגינים פרצו למתחם משרד החוץ בבירה, ניפצו את תמונתו של הנשיא מישל עון וריססו כתובות נאצה.

המחאה בבירות המוכה מסרבת לגווע, אלפי מפגינים יצאו לרחובות במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקשה שתקף את המדינה, ומשמיעים קריאות "מהפיכה" וקוראים להתפטרות ראשי השלטון. הסהר האדום הלבנוני דיווח על עשרות נפגעים ופצועים עד כה מהפגנות הזועמות.

משרד הבריאות של לבנון עדכן כי מניין ההרוגים באסון פיצוץ הנמל עלה ל-158 ומניין הפצועים לששת-אלפים. ועוד כעשרים הוכרזו כנעדרים. ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי המפגינים "השתלטו על מבנה משרד החוץ והכריזו עליו כעל מטה המהפכה".

המפגינים החזיקו דמות קרטון של מנהיג חיזבאללה, נסראללה, על עמוד תלייה לצד בכירי הממשל כחלק מהפגנה המונית של הציבור הזועם על האסון הכבד בנמל ביום שלישי. עימותים היו לאורך כל היום בין מפגינים לכוחות הביטחון בקרבת בניין הפרלמנט.

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון טוען בראיון לאתר אינטרנט סעודי כי הפיצוץ שאירע לפני שלושה ימים בנמל ביירות מקורו בפיצוץ מחסן נשק של חיזבאללה שהיה ממוקם בסמוך למחסנים שבהם הוחזק האמוניום החנקתי.

חיזבאללה שולט בנמל ושום דבר לא עובר שם ללא הסכמתו. הוא מאכסן נשק במקומות רבים ובמקומות מאוכלסים בלבנון והזהרנו מכך בעבר, אמר יעלון לאתר הסעודי אילאף.

הוא הוסיף כי החומר הכימי אמוניום חנקתי נתפס בעבר אצל חוליות חיזבאללה בגרמניה, קפריסין וכווית ובמקום להשתמש בו לחקלאות הם משתמשים בו להכנת חומרי נפץ. לפי האתר, יעלון אמר כי חיזבאללה ידע על אכסון האמוניום החנקתי בנמל בירות, ופיצוץ במחסן נשק של חיזבאלה קדם לפיצוצו. כך דווח אלון אמיצי בכאן 11.

לבנון חיזבאללה הפגנות ביירות בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד