כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חותמת גומי

בכירי הקהילה האתיופית: "תנו לנו להכריע מי יעלה ארצה"

מועצת הקייסים - מי שמשמשים כהנהגה הרוחנית של העדה האתיופית פנו לראש הממשלה שיעניק להם את הסמכות לקבוע מי יכול לעלות ארצה מאתיופיה • בשנים האחרונות לטענתם, הסתננו אלפי אתיופים שאינם יהודים, ורק הם יידעו לזהות את המתחזים 

בכירי הקהילה האתיופית: "תנו לנו להכריע מי יעלה ארצה"
קייסים צילום: פלאש 90

ההנהגה הרוחנית של העדה האתיופית בפניה לממשלה: "רוצים להוביל את קביעת הקריטריונים לעלייה מאתיופיה לישראל". "אנחנו בקיאים באילן היוחסין ויודעים לזהות מי מהעולים שייך לזרע ישראל".

מועצת הקייסים (המנהיגים הרוחניים בעדה האתיופית) פנתה לאחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי הם יהיו אלו שיקבעו מי יוכלו לעלות לישראל מאתיופיה.

בעקבות מתווה שפורסם ב"ישראל היום" לפני כמה חודשים, שמבקש להתניע מחדש את סוגיית העלייה מאתיופיה, והדרישה של קהילת 'ביתא ישראל' שלא להעלות לארץ אנשים שאינם יהודים - מבקשים כעת הקייסים להיות אלו שיובילו את המהלך.

הקייסים כתבו: "באופן טבעי ובמצב נורמלי, מי שמזהה ובודק את השתייכותם של העולים ואת זיקתם לזרע ישראל היו צריכים להיות יהודי אתיופיה, שבקיאים באילן היוחסין, ובראשם המנהיגים הרוחניים". כך מפרסם עורך ערוץ יהדות של "ישראל היום"-חנן גרינווד.

עוד הוסיפו וכתבו כי: "לצערנו הרב, הגיעו לארץ אלפי אנשים שאינם מזרע ישראל. לכן ביקשנו מראש הממשלה שותפות בקבלת ההחלטות בנושא והעברת הסמכות והאחריות בנוגע לבדיקת מבקשי העלייה לידי מועצת הקייסים".

כמו כן, ביקשו כי הליך הגיור יהיה בשיתוף הקייסים, וכי השליחים שיעסקו בנושא העלייה ייבחרו בהסכמה ובשיתוף עם המנהיגים הרוחניים. "אנו תולים בך תקווה ופונים אליך באופן אישי לעשות סוף לסאגה שנקראת פלשמורה". כתבו.

איינאו פרדה סנבטו, פעיל חברתי שעוסק בנושא, הסביר כי: "לאורך השנים הפכו את ההנהגה הרוחנית של קהילת ביתא ישראל, לחותמת גומי, ולא שיתפו אותם בתהליך התחקור והבדיקה, וכתוצאה מכך הובאו לישראל אלפי גויים. מי שקבע מי יעלה ומי לא הם ארגונים ואנשים מיסיונרים בזכות הכסף הרב שהשקיעו. על מדינת ישראל לנתק עימם כל מגע. כל מי שחפץ בצביונה היהודי של המדינה, חייב לתמוך בהצעה של ההנהגה הרוחנית של העדה. הקייסים חייבים להיות הפוסקים הבלעדיים בשאלה מי מזרע ישראל".

אתיופים עליה לארץ קייסים מסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד