כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נמצאו חותמות מזויפות

נחשף חצי טון של שחיטה שחורה וללא כל פיקוח

בבית מטבחיים בישוב טמרה שבצפון, חשפו מפקחי משרד החקלאות כחצי טון בשר שנשחט בשחיטה שחורה, המקום נמצא ללא כל פיקוח ונמצאו אף חותמות מזויפות

נחשף חצי טון של שחיטה שחורה וללא כל פיקוח
הבשר במשחטה צילום: משרד החקלאות

במהלך סוף השבוע, פקחי משרד החקלאות חשפו בית מטבחיים פיראטי ביישוב טמרה שבצפון ובו בשר שנשחט ויועד לשיווק.

בבית המטבחיים מצאו המפקחים מצאו המפקחים כחצי טון בשר בקר ועוד שני עגלים שיועדו לשחיטה. עוד מצאו המפקחים במקום חותמות מזויפות שמטרתן "להכשיר" את הבשר ללא הבדיקות הרלוונטיות. בעל המקום נחקר ונפתחו נגדו הליכים משפטיים, הבשר הועבר להשמדה.

מפקחי המשרד פינו את בעלי החיים מהמקום, והעבירו אותם אל תחנת ההסגר של המשרד. הבשר כאמור הועבר להשמדה, ונגד הבעלים נפתחו הליכים משפטיים. מחקירה ראשונית עלה כי החשודים, בעלי המקום, התכוונו לשווק את הבשר בין תושבי האזור, דבר המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.

מתחילת השנה ועד היום סיכלו מפקחי המשרד עשרות ניסיונות הברחה ושחיטה של בשר והשמידו למעלה מ-23 טון בשר שעלול להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור והיה בדרכו לצלחת שלנו, הצרכנים.

יש לרכוש מוצרים מן החי אך ורק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח. יש לשים לב שהמוצר נמצא באריזתו המקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה כל מקרה של שחיטה שחורה ומכירה של בשר לא מפוקח. כל מקרה מעין זה, כל שכן, כאשר ישנה הטעייה של הציבור על ידי חותמות מזויפות, מביא לצריכה של מוצרים מן החי שאינם מפוקחים, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור".

במשרד מדגישים כי יש להקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה. כמו כן, יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, הנמצאים תחת פיקוח (בעלי רישיון עסק אטליז).

משחטה בשר השגחה טמרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד