כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הודעה חריגה

בעקבות 213 חולי קורונה בשבוע: אזהרת כניסה ליישוב הצפוני

משרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מלהיכנס לתחומי היישוב ירכא שבצפון, שבימים שכאלה עמוס בדרך כלל ברבבות משפחות ישראליות מכל המגזרים, שבאים להשתעשע בפארק המפורסם. בשבוע האחרון אובחנו ביישוב 213 חולים חדשים ויש רבים פעילים ביחס לאוכלוסיה המקומית

בעקבות 213 חולי קורונה בשבוע: אזהרת כניסה ליישוב הצפוני
אילוסטרציה צילום: unsplash

באופן חריג, משרד הבריאות מפרסם סוג של אזהרת מסע למועצה המקומית ירכא שבצפון.

בהודעת המשרד נכתב כי "בשל שיעור התחלואה הגבוה של נגיף קורונה - יש להימנע מכניסה למקום". ביישוב ירכא אובחנו מאז פרוץ המגיפה 279 חולי קורונה, 271 מהם עדיין חולים פעילים כש-213 מהחולים בעיר אובחנו רק בשבוע האחרון. ובשל כך פרסמה ההודעה החריגה.

אחת האטרקציות ביישוב הדרוזי בימים כתיקונם בפרט בתקופה זו, הוא פארק השעשועים 'מיי בייבי', המכיל עשרות פעילויות ואטרקציות לילדים בכל הגילאים. המקום מושך אליו אלפים בכל ימות השנה ובפרט בימי בין הזמנים, בהם לא מעט חרדים שככל הנראה בעקבות ההודעה החריגה יאלצו להדיר רגליהם ממנו ולחפש חלופות. 

על פי עדכון משרד הבריאות אובחנו אתמול 1,333 נדבקים חדשים בקורונה. 11 חולים. מצבם של 371 מהחולים קשה ומספר המונשמים עומד על 110. מפרוץ המגפה אובחנו 89,555 נדבקים בישראל, מהם מתו 651 בני אדם. מספר המקרים הפעילים עומד על 24,425.

10% מהחקירות האפידמיולוגיות לא מתבצעות עקב מחסור בכוח אדם או חוסר יכול להגיע לחולים, כך פורסם אמש בחדשות הערב בכאן 11. מדובר במאות נדבקי קורונה שלא ניתן לאתר את האנשים שבאו איתם במגע.

רק ביום רביעי האחרון הודיע משרד הבריאות כי משך הבידוד לחולים עם ובלי תסמינים יתקצר וייספר מיום נטילת הדגימה ולא מיום קבלת תוצאה חיובית. לפי חוזר שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי, הדבר צפוי לקצר את משך הבידוד ביום עד שלושה ימים.

ד"ר אלרעי ציינה עוד כי במקרים שבהם חסר תאריך נטילת הדגימה עבור חולה שאין לו תסמיני מחלה, יחושב תאריך זה באמצעות החסרה של יום אחד מתאריך קבלת תוצאת הבדיקה החיובית. במקרים של חולים שיש להם תסמינים, לא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילת המחלה, ומחלים יוגדר לאחר עשרה ימים ממועד נטילת הדגימה החיובית, ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים.

משרד הבריאות קורונה ירכא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד