כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המכתב נחשף

גמזו בהסתה פרועה: חסידי ברסלב ידביקו את אזרחי אוקראינה

פרויקטור הקורונה שהיה תקוותם של אזרחי ישראל, מתברר כלא פחות ממסית אנטי חרדי מובהק. במכתב ששיגר לנשיא אוקראינה מתריע הפרופ' כי הברסלבים ידביקו את אזרחי אוקראינה | בראיון הערב הצהיר ברורות: "אין טיסות לאומן. נקודה סוף. זה מקרב אותנו לסגר"

גמזו בהסתה פרועה: חסידי ברסלב ידביקו את אזרחי אוקראינה
פרופ' רוני גמזו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הסתה פרועה כנגד החרדים: במכתב ששיגר בסוף השבוע פרויקטור הקורונה פרופ׳ רוני גמזו אל נשיא אוקראינה בהקשר לבואם של חסידי ברסלב לאומן, הוא משחרר ביטויי הסתה כנגד החרדים בדומה למשפטים שנשמעים מפעילי BDS.

במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', דורש גמזו מנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חודש לפני ראש השנה, לעצור את הטיסות של חסידי ברסלב. במכתב הוא מציג את עצמו כאחראי מטעם המדינה בכל הנוגע להתמודדות מול נגיף הקורונה.

"ברצוני לשתף אתכם בחששותיי לקראת המסע הצפוי של אלפי ישראלים מהקהילות היהודיות החרדיות, שמתכננים לבקר באומן לרגל העלייה השנתית לקבר האדמו"ר רבי נחמן", פותח פרופ' גמזו את פנייתו בשפה האנגלית לנשיא.

"כידוע לך", כותב גמזו לנשיא האוקראיני, "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים יחסית של אנשים נגועים עם וירוס הקורונה למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעורי הזיהום נשארים גבוהים", כשלטענתו הקורונה "עם שכיחות גבוהה במיוחד אצל הקהילות החרדיות".

גמזו מנסה לשכנע את זלנסקי למנוע את כניסת חסידי ברסלב, תוך סילוף העובדות, "ברצוני להביע את דאגתי כי קיום חגיגות אינטנסיביות למשך שבועיים בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, באופן בלתי נמנע יהיו השלכות חמורות לטווח הקצר והארוך, לקהילה המקומית אומן ומחוצה לה, כמו גם למדינת ישראל".

הפרויקטור מוסיף וכותב כי "התכנסות של האנשים עשוי לחולל אירועים המוניים של זיהום של תיירים ומקומיים תושבי אוקראינה, שיכולים להפוך לנטל כבד על מערכות הרפואה המקומיות, בעוד אלפים צפויים לחזור לארץ ולהפיץ את הנגיף עוד יותר", תוך שהוא מנסה להפחיד את אוקראינה ומתריע מפני הדבקה המונית, דבר שלא נכתב לגבי אלפי התיירים הבאים גם כיום לעיר. 

"לחגיגות השנתיות הללו חשיבות גבוהה לחוגגים אותה, אך אלה זמנים לא שגרתיים בהם צריך אמצעים שונים, אני חושב שבריאותם ובטיחותם של האוכלוסייה האוקראינית והישראלית, חשובה יותר מהחגיגות האלה, אני קורא לך לאכוף איסור על חגיגות אלה השנה, כחלק מהמאמץ של הקהילה הגלובלית לעצור את המגיפה המחרידה", מסיים גמזו.

לצד זאת, בראיון שהעניק הערב לקרן מרציאנו ב'חדשות 12' הצהיר גמזו באופן ברור: "אני מודיע - אין טיסות לאומן. נקודה סוף. זה מקרב אותנו לסגר".

נציין כי אכן מדובק בהסתה שלו היית נשמעה מהצד האוקראיני הכותרות היו זועקות על אנטישמיות, כשכאן מדובר באבסורד כפול, שכן גמזו אמור לייצג את עמדת הממשלה שטרם החליטה בנושא. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מחר (ראשון) צפויים להתכנס השרים ליצמן ודרעי עם בכירים נוספים ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להכריע בנושא.

רוני גמזו טיסות לאומן ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד