כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פתיחת שנת הלימודים

השרים התעמתו ונתניהו הכריע: אין היום לימודים בערים האדומות

תשע שעות בלבד לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א, הקבינט החליט לאמץ את החלטת מומחי הבריאות ובהם פרופ' רוני גמזו, ולהתנגד לדרישת שר החינוך גלנט שאמר בדיון: "אני עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב" | הקבינט יתכנס שוב בחמישי להערכת מצב

ילדים חרדים. אילוסטרציה
ילדים חרדים. אילוסטרציה צילום: יהושע פרוכטר

תשע שעות לפתיחת שנת הלימודים, הקבינט הפך את החלטתו והחליט לאמץ בינתיים את החלטת יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' פרופ' רוני גמזו שלא לפתוח את הלימודים בערים האדומות, בניגוד לעמדת שר החינוך יואב גלנט, כאשר בסוף השבוע יתכנסו שרי קבינט הקורונה לקבל החלטה מחודשת.

ביום ראשון החליטו שרי הקבינט עקרונית שכן לפתוח את שנת הלימודים גם בערים האדומות, אלא שלאורך היום הזהיר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו כי הדבר עלול לסכן חיי אשם ודרש לשנות את ההחלטה.

בפתח הדיון הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את עמדת משרד הבריאות כי יש להשאיר את המוסדות בערים האדומות סגורים, "בקרב המומחים יש קונצנזוס על סגירת מערכת החינוך בערים אדומות". אמר

‏פרופ׳ גמזו הצטרף לדבריו של השר אדלשטיין והסביר: "בעבר סגרנו בתי ספר רק על ילד אחד", כשהוא מתעקש שלא לפתוח את הלימודים מחר בכל הערים האדומות.

‏שר החינוך יואב גלנט התעקש מנגד לפתוח את המוסדות ותקף: "אנחנו משדרים פאניקה. בתי ספר לא מובילים הדבקה אלא משקפים הדבקה. הבעיה היתה באירועים".

עוד אמר שר החינוך גלנט, "צריכה להיות הסתכלות לפי בית ספר - ההסתכלות לפי ערים היא שגויה. אני מקווה שאין פה מניעים לא ענייניים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר השיכון יעקב ליצמן אמר בדיון כי הוא תומך בעמדתו של השר גלנט: "מציע לעשות לפי בתי ספר ולא לפי ערים אדומות - אם בית ספר אדום אז לסגור אותו", אליהם הצטרף גם שר לבט"פ אמיר אוחנה שהתריע "אם כל הזמן נשחק בהנחיות - הציבור יאבד אמון".

‏גלנט הוסיף ואמר "אני עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב". השרה מירב כהן מ'כחול לבן' אמרה בדיון כי "זה לא הגיוני שאנחנו מקיימים דיון ב22:00 - פחות מ12 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים. אתמול אישרנו מתווה - והיום שוב דנים בו".

כשהקרב לא הוכרע והשעון דחק לקבל החלטה, הציע ראש הממשלה פשרה שקיבלה את אישור הקבינט, "מציע לא לפתוח את מוסדות החינוך בערים האדומות עד יום חמישי - ובחמישי לקבל החלטה", קבע ושרי הבינו. ואישרו.

המשמעות היא שהיום (שלישי) המוסדות לא ייפתחו ב-22 ערים שהוגדרו כערים אדומות, בהן רובם יישובים ערביים, אך גם; עמנואל, רכסים, נחל שורק, ביתר עילית וטבריה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד