כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רוסיה מוכנה לשתף פעולה

ממשלת גרמניה מודיעה: אלכסיי נבלני הורעל באמצעות גז

כשבועיים אחרי שהורעל והוטס לטיפול בברלין בירת גרמניה, בדיקה טוקסיקולוגית קבעה כי מנהיג האופוזיציה ברוסיה הורעל באמצעות גז. דוברה של קנצלרית גרמניה: "הממשלה הפדרלית בגרמניה מגנה את התקיפה הזאת במונחים החזקים ביותר האפשריים"

ממשלת גרמניה מודיעה: אלכסיי נבלני הורעל באמצעות גז
אלכסיי נבלני צילום: באדיבות המצלם

מעבדה צבאית מיוחדת בגרמניה ביצעה בדיקה טוקסיקולוגית באמצעות דגימות של אלכסיי נבלני. ממנה עלתה הוכחה חד משמעית להימצאותו של חומר מקבוצת נוביצ'וק הפוגע במערכת העצבים בדמו של נבלני.

‏נזכיר כי אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, הוטס מרוסיה לברלין לטיפול רפואי ב-22 באוגוסט עם תסמיני הרעלה. היום (רביעי) קיימה הקנצלרית אנגלה מרקל דיון עם שרים בכירים בקבינט שלה והוחלט על צעדים נוספים בפרשה, כך דיווחה אנטוניה ימין בכאן 11.

‏דובר הקנצלרית שטפן זייברט מסר כי "זהו אירוע מזעזע שאלכסיי נבלני היה קורבן לתקיפה באמצעות חומר עצבי כימי ברוסיה. הממשלה הפדרלית בגרמניה מגנה את התקיפה הזאת במונחים החזקים ביותר האפשריים. ממשלת רוסיה נקראת להסביר את עצמה".

‏רעייתו יוליה נבלני והרופאים המטפלים בבית החולים התבשרו על תוצאות הבדיקה. משרד החוץ הגרמני יודיע לשגריר רוסיה על תוצאות הבדיקה והממשלה הפדראלית תודיע לשותפותיה באיחוד האירופי ובנאט"ו על תוצאות הבדיקה. בנוסף תדון ממשלת גרמניה עם שותפותיה לגבי תגובה משותפת הולמת.

אלכסיי נבלני הוא המבקר הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין וחשף בעקביות באמצעות בלוג שהוא מנהל, שורת שחיתויות בממשל הרוסי ונחשב לאחד הבלוגרים הפופולריים ברוסיה בכל הנוגע למאבק בשחיתות. הוא נעצר פעמים רבות, אך הוא לא נרתע, והשלטונות ברוסיה מנסים להתנכל אליו פעם אחר פעם.

מנהיג האופוזיציה הורעל ביום חמישי האחרון, הוא נחת בברלין ביום שבת לצורך קבלת טיפול רפואי - כך מסרה הדוברת של נבלני, קירה ירמיש.

אשתו של נבלני דרשה להעבירו מבית החולים בו היה מאושפז בעיר אומסק בסיביר, מאחר והמשפחה לא סמכה על הרופאים שם.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה ירמיש כי "המאבק על חייו של אלכסיי ובריאותו רק התחיל".

ממשרד החוץ הרוסי נמסר בתגובה להודעת גרמניה כי "הרושם שברלין מסרבת לשתף אותנו במידע - מוכנים לשתף פעולה בחקירה".

אלכסיי נבלני קנצלרית גרמניה הרעלה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד