כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שוק חדש לחדשנות הישראלית

שלוש שעות ושבע־עשרה דקות ארכה הטיסה המסחרית הראשונה בין לוד ואבו־דאבי. הסכם השלום החדש עם האמירויות במפרץ מייצר עבור ענף ההייטק הישראלי שוק גדול ועשיר ומביא לכאן מאות מיליוני פטרו־דולרים שמחפשים אפיקי השקעה חדשים. האפקט הכלכלי של הסכם השלום עשוי להשפיע על משקיעים ישראלים רבים

שוק חדש לחדשנות הישראלית
אבו-דאבי צילום: pixsabay

הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות שיצאה לדרכה אתמול (שני) ארכה שלוש שעות ו־17 דקות ועשתה את דרכה מעל המרחב האווירי של סעודיה. הטיסה הזו שמסמלת את השלום הראשון עם מדינה ערבית מזה זמן רב, היא גם תחילתה של ידידות כלכלית מופלאה שכן איחוד האמירויות היא מדינה בעלת תאבון השקעה גדול, יכולת השקעה ובעיקר, גישה בריאה לכל מה שקשור בחדשנות וטכנולוגיה.

לא לחינם טרח ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור שוב ושוב אל האספקט הכלכלי של הסכם השלום הזה שייחתם בקרוב בוושינגטון. באיחוד חוגגים את השלום הזה לא רק בשל העובדה כי תינתן להם האפשרות להגיע להר הבית, אלא ובעיקר בשל האפשרויות לעשות עסקים עם הישראלים שזכו לכינוי סטארט‏־אפ ניישן (אומת הסטארט־אפ).

עבור סקטור הטכנולוגיה והייטק הישראלי מדובר בזריקת מרץ של מאות מיליוני דולרים שעשויים להגיע מהר מאוד אל תעשיית החדשנות הישראלית. מומחי ההשקעה של קבוצת 'בסדנו' הישראלית-אמריקאית אומרים: "ההסכם הזה פותח עידן חדש ביחסים שבין ישראל ומדינות אחרות במרחב. להבדיל מהסכמים אחרים אותם חתמה ישראל מול מדינות נחשלות, כאן מדובר בהסכם עם מדינה עשירה שמחפשת חידושים טכנולוגיים ומוכנה להשקיע בהם והרבה.

"לנו, בקבוצת בסדנו, השקעות בחברות הזנק רבות. מעבר לעובדה שהשלום הזה מייצר עוד ועוד השקעות בשוק הישראלי, הוא גם מייצר שוק פוטנציאלי ענק ועצום למוצרים ולפיתוחים של החברות הישראליות וזו בהחלט בשורה טובה עבורנו ועבור המשקיעים שלנו".

נציין כי 'בסדנו' עדיין מגייסת משקיעים עבור שורה ארוכה של חברות הזנק חלקן בעלות פוטנציאל גדול מאוד, ובהן אפשר להזכיר את 'אורבן' שמפתחת כלי טיס לטיסות באזורים אורבאניים צפופים או אף את קרן 'בילט אַפּ', קרן הון סיכון ייעודית לעולם הנדל"ן, קרן רהוורלד, משקיעה בעולם שאחרי הקורונה ועוד חברות ועסקים רבים.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על אופציות ההשקעות של בסדנו?

אבו דאבי הסכם שלום בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד