כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסימנים הבולטים

יקירכם נמצא במצוקה: כך תוכלו לזהות זאת ע"פ כתב ידו

בתקופה זו של הקורונה ישנם את אלו העובדים או את אלו המובטלים, בתוספת הסגר, הקורונה וחוסר הוודאות הנמצא באוויר, וגורם לרבים תחושת מצוקה מכל הלא נודע, כיצד תוכלו לזהות את סימני המצוקה דרך כתב היד?

יקירכם נמצא במצוקה: כך תוכלו לזהות זאת ע"פ כתב ידו
pixabay

בתקופה הנוכחית, ערב חגי תשרי, שניה לפני שאנחנו נכנסים לעוד סגר, הקורונה, חוסר הוודאות, יש עבודה, אין עבודה, כמה נדבקים? כמה חולים? ומה למען השם קורה פה? כל אלו, הם נושאים שעשויים ועלולים לגרום לנו לתחושת חוסר אונים מהלא נודע או בעצם לתחושת מצוקה. כיצד נאתר סימני מצוקה בכתב היד?

לפניכם כמה מהסימנים הבולטים:

1. כתב קטן מאוד, או קטן ולחץ כתיבה חלש עד לא מורגש כלל. – הדבר יראה על חוסר אנרגיה , עייפות וחוסר מוטיבציה לפעולה. כמו כן נראה פה ביטוי לחוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוכים מאוד.

2. כתיבה בלחץ חזק מאוד יתכן גם עד כדי קריעת הדף. בתנועה אגרסיבית ואימפולסיבית  - תחושת מתח ומחנק, רגשות עויינות כלפי הסביבה, מונע מדחפים לא נשלטים, תוקפנות, אגרסיביות.

3. אותיות שבורות, קו שבור או חלול או קטוע - חוסר אמון בעצמו, עצבות, שבור רגשית, מיואש חסר תקווה. קושי בהתמודדות עם משברים, עייפות נפשית ופיסית.

4. קווי כיסוי, קו עולה על קו, חזרות על אותיות – חוסר ביטחון,  ניסיון להסתיר מצב מצוקה, תחושת מועקה, רגישות ייתר. הדחקות רגשיות.

5. תיקונים רבים שאינם מחוצים – תחושה של חוסר ביטחון, חוסר סיפוק ממה שעשיתי, הסתרה, צורך בריצוי .

6. מהלך שורות יורד בכתב איטי – מצב רוח מדוכדך, חוסר מרץ ואנרגיה, עייפות רגשית ופיסית, חולשה ותחושת ייאוש.

7. כתב מעוות  -  אותיות שנכתבות בצורה "מוזרה" עד מעוותת וגם חלקי אותיות.  יש לבדוק באיזה חלק של האות זוהי תופעה שמצריכה אבחון מידי משום שהיא קיצונית ותעיד על תחושת גועל או חוסר הסכמה או הסתרה עם מה שקרה באותו אזור כתב.

8. כתב צפוף מאוד – תחושת מחנק, חוסר אונים.

9. תנודתיות רבה מאוד בכתב -  במרווחים, בגודל הכתב, בזווית הכתבה, בלחץ הכתיבה – קשיים רגשיים, חוסר ביטחון, מצבי רוח משתנים, היסוסים, קושי בקבלת החלטות ומושפעות.

10. כתב זוויתי מאוד – מראה על מרירות, ביקורת חריפה, חוסר ביטחון, אגרסיביות, תחושת התגוננות של כולם נגדי, עצבנות, תוקפנות, ציפייה לדבר ה"רע " הבא.

11. בכל מצב של סימני מצוקה כמו בכל אבחון עלינו לשים לב למספר סימנים ולבחון מספר סימנים ולא סימן אחד בודד. ואם חלילה נתקלתם בכתב שיש בו סימני מצוקה, הושיטו יד, הטו אוזן, תהיו שם בשביל הזולת, עזרה וערבות הדדית.

בברכת שנה טובה ומתוקה.

מאיה הראל פרטוק גרפולוגית מוסמכת.

 

 

 

גרפולוגיה סימנים מצוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד