כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לכבוד ראש השנה

ג'ונסון מנחם את היהודים: "האבדות הלא פרופורציונליות שספגתם" • צפו

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסם סרטון בו הוא מנחם ברגישות את הקהילות היהודיות ב"אבדות הלא פרופורציונליות" בקהילה במהלך המגפה. ג'ונסון גם מתייחס לסגירת בתי כנסת וביטולי השמחות ואיחל ליהודי בריטניה שנה טובה • צפו

ג'ונסון מנחם את היהודים: "האבדות הלא פרופורציונליות שספגתם" • צפו
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון עם דברי ברכה לרגל ראש השנה, וניחם את הקהילות היהודיות עקב חוסר היכולת לקיים את מנהגי החג ותפילות ברוב עם והדרת מלך עקב נגיף הקורונה.

במסר לראש השנה לקהילות היהודיות אמר ג'ונסון כי "קול השופר מסמן לא רק את בואה של שנה חדשה, אלא גם את סופה של זו שרבים היו רוצים לשכוח".

"בשנה עם שליטה של נגיף הקורונה שגרם למותם של יותר מ-500 חברי הקהילה - ולמעלה מ 40,000 ברחבי בריטניה, הנגיף מסיבות שאנחנו עדיין לא מבינים לגמרי, פגע קשה ביהודי בריטניה" אמר ראש ממשלה בריטניה.

ג'ונסון התייחס למשבר הקורונה בקהילה היהודית: "האבדות הלא פרופורציונליות שספגתם, בתי כנסת שנותרו פתוחים במשך מאות שנים, וקיבלו את פניהם של מתפללים בשבת, אפילו כשפצצות נאציות ירדו מהשמים, נאלצו לסגור את שעריהם בדיוק כאשר אנשים נזקקו לנחמה רוחנית יותר מתמיד, זו הייתה שנה של חגיגות בר ובת מצווה שבוטלו ונדחו".

הדברים הללו מגיעים לאחר שבוריס ג'ונסון אסר על התאספות קבוצות של יותר מששה אנשים ביום שני, בתי כנסת רשאים להחזיק מספר רב יותר - בתנאי שאם מתכנסים בקבוצות של יותר מששה אנשים, חובה להקפיד על התרחקות חברתית ולפעול אחר הנחיות הבטיחות בתוך בניין הכנסת.

בוריס ג'ונסון בריטניה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד