כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יממה לאחר פרסום המתווה

החברות מודיעות: לא נוזיל את זני הקנאביס שלנו

משרד הבריאות הודיע אתמול על מתווה חדש לפיו הקנאביס הרפואי יוזל בכחמישים אחוז. בפיילוט אמורות היו להשתתף החברות הישראליות, אולם היום הודיעו כמה מהן כי הן לא ישתתפו במתווה, שכן "מדובר ביוזמה שאינה כלכלית; לא נהיה מוכנים ליצור מפחי נפש בקרב המטופלים בשל הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן"

החברות מודיעות: לא נוזיל את זני הקנאביס שלנו
קנאביס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת פארמוקן בע"מ וקבוצת בזלת מודיעות כי לא ייקחו חלק בפיילוט עליו הודיע אתמול (ראשון) משרד הבריאות, במסגרתו ימכרו לשוק המקומי זני קנאביס מסוימים במחירים מוזלים, במספר מצומצם של בתי מרקחת, לתקופה של 3 חודשים וזאת בתמורה לאישור ייצוא.

בהודעה שהוציאו לתקשורת נאמר כי "לאחר שהנהלת פארמוקן בחנה באופן מעמיק את תנאי ההשתתפות בפיילוט הוחלט שלא לקחת בו חלק, היות ולהערכת החברה יישום הפיילוט איננו מהלך כלכלי עבור החברות המגדלות הנדרשות לעמוד בתנאי רגולציה מחמירים ואיכות מוצרים גבוהה.

כמו כן, בשלב זה, הפיילוט מתבסס ברובו על מכירת זנים בעלי ביקוש נמוך אשר אינו עונה על הביקוש בשוק המקומי, על כן איכות המוצרים אשר יגיעו לשוק במחירי היעד של משרד הבריאות תהיה נמוכה והדבר עלול לפגוע במטופלים בישראל.

בנוסף, הפיילוט יוצר חוסר שוויוניות בין המטופלים ברחבי הארץ, כיוון שהוא צפוי להיות מיושם רק בחלק מבתי המרקחת".

מנכ"ל קבוצת בזלת, מאיר אריאל מסר כי "כיצרנית הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, קבוצת בזלת מחויבת לאיכות המוצרים הגבוהה ביותר על פי הדרישות הכי מחמירות. לצערנו, המהלך הפופוליסטי הנ"ל עלול להוביל לאספקת חומרים באיכות ירודה. לא ניתן יד להולכת שולל של המטופלים ולא נהיה מוכנים ליצור מפחי נפש בקרבם בשל הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן. באשר לייצוא, אנו לא רואים את ההבטחה מתקיימת מאחר שהנושא כלל לא בסמכות משרד הבריאות בעוד שהגורמים המקצועיים אשר כן אמונים על הדבר - מתנגדים לו בכל תוקף".

מנכ"ל חברת פארמוקן, גיל חובש אמר כי "לצערנו, מדובר ביוזמה שאינה ישימה כלכלית ועשויה לפגוע במטופלים שלא ייהנו מאיכות מוצרים ראויה. אנו בהחלט תומכים במהלכים אשר יורידו את מחירי הקנאביס הרפואי למטופלים בישראל, דוגמת ניסיונו של סגן שר הבריאות, יואב קיש לבקש את סבסוד מוצרי הקנאביס ממשרד האוצר, אך מהלך זה נענה בשלילה.

אנו סבורים, כי אין לאישור ייצוא מקומי יכולת להבטיח ייצוא בפועל עבור החברות הישראליות, כיוון שהדברים אינם תלויים רק ברגולטור המקומי, אלא באישורי רישום המוצרים ועמידה בתנאי הרגולציה של מדינות היעד לייצוא. בנוסף, לא סביר שחברות ישראליות יצליחו ליהנות באופן משמעותי מחלון הייצוא הקצר העומד לרשותן בתקופת פיילוט, כדי לכסות על מכירות במחירי הפסד בשוק המקומי.

יתרה מכך, ישראל נחשבת היום ליבואנית משמעותית בתחום הקנאביס הרפואי עבור השוק המקומי, ונוכח תנאי השוק היום אנו מאמינים כי לישראל יהיה יתרון משמעותי בתחום המחקרים והמוצרים המשלבים קנאביס רפואי ואשר אליו אנו מכוונים, בין השאר, באמצעות פרופיל המוצרים המוביל של החברה המבוסס על הפורמולות הייחודיות שפותחו על ידה. אנו ושותפתנו באוסטרליה נערכים לתחילת הייצור ולמכירות ראשונות בחו"ל באמצעות המיזם המשותף שלנו, אשר אינו תלוי כלל באישור ייצוא".

קנאביס רפואי ייצוא קנאביס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד