כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עקיפה בריאה

כך פועל נתניהו לעקוף את התור בדרך לחיסון

החיסון הישראלי רחוק, נתניהו הצהיר כי הוא פועל להביא את ישראל לקדמת תור המדינות שיקבלו ראשונות את החיסונים העתידיים

כך פועל נתניהו לעקוף את התור בדרך לחיסון
זריקה צילום: unsplash

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי הוא פועל "להשתמש בקשרים המיוחדים שלנו כדי שאזרחי ישראל יקבלו את החיסונים בזמן". הדברים נאמרו על רקע החשש כי גם כאשר החיסונים שבפיתוח יקבלו אישור וייצאו לשיווק, הגעתם לישראל תתעכב בחודשים ארוכים ומדינות אחרות יקבלו מלאי גדול בזמן קצר.

נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי "כרגע מעריך שיש 3-4 חברות שנראות שהולכות להשיג את זה, וכנראה נשיג את זה בקרוב. אנחנו מפתחים את החיסון שלנו בנס ציונה וזה יקח זמן. ולכן אנחנו רוצים להביא את החיסונים האלה לארץ". בכך קבע ראש הממשלה כי בכל מקרה החיסון שמפותח במכון הביולוגי בנס ציונה לא יקדים את החברות האחרות העוסקות בפיתוח חיסוני לקורונה ועל כן ישראל לא תשב בחיבוק ידיים בהמתנה לחיסון ישראלי, בעוד אזרחי מדינות רבות בעולם יקבלו את החיסון וישובו לשגרה רגילה.

מדוע ישראל לא תקבל את החיסון יחד עם מדינות אחרות בעולם? ראש הממשלה הסביר כי "התור נקבע לפי גודל המדינה, ואנחנו מדינה לא גדולה ואנחנו לא בקדמת התור ומה שאני מנסה לעשות יחד עם שר הבריאות להשתמש בקשרים המיוחדים שלנו כדי שאזרחי ישראל יקבלו את החיסונים האלה בזמן. לפני חודשיים לא הייתי אומר את זה כי לא היינו יודעים שהם מבטיחים, כעת אנחנו יודעים שהם מבטיחים אבל אני לא יכול להגיד לכם לכמה זמן הם מבטיחים".

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד