כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חצי שנה אחרי בנו

אבל: הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין הלך לעולמו

הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבת הגרנ"ט 'אור יצחק' בשכונת רמת שלמה בירושלים הלך לעולמו בשבת קודש בגיל 72, חצי שנה אחרי פטירת בנו הגאון רבי חיים אהרן זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה

אבל: הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין הלך לעולמו
הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת קודש נפטר לבית עולמו בשכונת רמת שלמה בירושלים הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין זצ"ל, ראש ומקים את ישיבת 'הגרנ"ט' ורבה של העיר יהוד במשך עשרות שנים והוא בן 72.

בשלושים שנה האחרונות לא היה בקו הבריאות, ובשנה האחרונה חלה הידרדרות במצב בריאותו עד להסתלקותו בשבת קודש פרשת נח. 

הגאון רבי יונה ראובן זצ"ל נולד בכ' שבט תש"ח לאביו הגאון רבי ניסן זצ"ל רבה של יהוד שהיה מקורב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל ובנו של הגאון רבי יצחק יונה זצ"ל.

בהיותו בחייו כיהן כרבה של יהוד ופתח שם את ישיבת כולל 'אור יצחק', בנו רבי יונה העביר את הישיבה מיהוד לירושלים - שם הציל בחורים מהרחוב וקרא לישיבה "הגרנ"ט" על שם אביו רבי ניסן זצ"ל.

רעייתו האשה החשובה והצדקנית הרבנית חנה רחל טורצ'ין ע"ה בת הגה"צ רבי רפאל משה מאיר אייזיק מלין זצ"ל ראש ישיבת "כנסת יהודה" נפטרה לבית עולמה בו' אייר תשס"ו. 

כל חייו הרביץ תורה ויראה והיה שוקד על תלמודו בצורה מופלאה. העמיד תלמידים רבים שהיה להם לאב. בכולל בעיר יהוד העמיד מאות אברכים תלמידי חכמים גדולים המפארים את כותל המזרח של עולם התורה. 

קשר מיוחד היה לו עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי ובכל ערב סוכות היה מביא לשר התורה לולב מפרדסו בעיר יהוד. כשהגר"ח היה נוסע לבריתות מחוץ לעיר, וכשהיה ברית באזור יהוד היה נכנס לבקר את רבי יונה זצ"ל.

בחודש ניסן האחרון שיכל למגינת לב את בנו הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבת הגרנ"ט ברמת שלמה שנפטר מנגיף הקורונה ללא מחלות רקע בגיל 48 בלבד והותיר אחריו 14 ילדים שמתוכם תשעה טרם זכה להשיאם.  הגאון רבי יונה זצ"ל הגיע למסע הלוויה והספידו בבכי קורע לב מתוך רכבו.

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך 12 ילדים, בנים ובנות חתנים וצאצאים. 

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת נח) בשעה 22:30 מביתו ברחוב חזון איש 32 בשכונת רמת שלמה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב חיים אהרן טורצ'ין ישיבת הגרנ"ט יהוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד