כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השתמש וזרוק

משרד הבריאות מציג: זלזול בחרדים בחסות הקורונה

במשרד הבריאות מורידים הילוך עם דעיכת הגל השני של נגיף הקורונה. צעירים חרדיים שהוכשרו לבצע חקירות אפידמיולוגיות מספרים ל'בחדרי חרדים' על התעמרות ושינוי בתנאי ההעסקה וצמצום עבודתם "לא מתאים לכם אל תעבדו" נאמר להם

משרד הבריאות מציג: זלזול בחרדים בחסות הקורונה
נערים עם מסכה ברחובות צפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

עם דעיכת הגל שני של נגיף הקורונה נראה כי במשרד הבריאות לא מבזבזים זמן ונערכים לבואו של גל שלישי, בתקווה שזה לא יתרגש עלינו, צעירים שנרשמו לקורס מיוחד להכשרה לתפקיד 'חוקר אפידמיולוגי' מספרים על התעמרות ושינוי בתנאי העסקתם, דבר המעיד על זלזול הן בקבוצות החרדים שעוברים בימים אלו הכשרה מיוחדת, והן בנגיף הקורונה שעדיין לא עזב אותנו, בכך שמורידים לחץ ולא נערכים כראוי לבאות.

אחד מקבוצת חרדים שהוכשרה לבצע חקירות אפידמיולוגיות, מספר הערב (שלישי) ל'בחדרי חרדים' על תחושת התעמרות קשה בו ובחבריו, ועל פי עדותו לא מדובר רק בקבוצה שלו, ואת אותן טענות הוא שמע גם מקבוצות חרדים נוספות.

"אנחנו בתהליך מיוחד של הכשרה לתפקיד 'חוקרים אפידמיולוגיים', ההליך כולל לימוד קורס במשך 4 שעות, מבחן, ואז הגעה ל 3 ימי הכשרה, לאחר סיום הקורס במהלך ימי ההכשרה הורעו לפתע התנאים שלנו בצורה משמעותית" הוא מספר ומפרט: "סיכמו איתנו על שכר מסוים, הודיעו לנו כי השכר יורד בקצת. בנוסף שונו ימי העבודה, במקום 5 ימי עבודה הוסיפו לנו עבודה בימי שישי. והגרוע מכל הוא השינוי משכר שעתי לשכר התלוי בכמות החקירות שנעשה. לא יהיו חקירות לבצע, לא נקבל שכר".

הוא מוסיף ומזדעק באוזני 'בחדרי חרדים': "דורשים מאיתנו זמינות, כך שבאם תהיה חקירה לבצע שנהיה זמינים לבצע אותה מיד, ובאם לא יהיו מקרים הדורשים חקירה נשב דרוכים וזמינים ולא נקבל כל שכר. במהלך השיעור שנערך ב'זום' התרעמנו על הרעת התנאים, עלה מולנו אחד מהבכירים במשרד הבריאות בשם עמנואל ואמר לנו "לא מתאים לכם אל תעבדו, לא תעשו שיחות לא תקבלו כסף". רק לפני כמה שבועות גייסו אותנו לעבודה ועכשיו כשהנגיף נרגע קצת מזלזלים ומתעמרים בנו".

לטענתו מדובר בצעד מזלזל ומכוון נגד הקבוצות החרדיות. אפילו באם לא מדובר בזלזול מכוון בציבור החרדי, עדיין מדובר לכאורה בעוול ובניצול של האזרחים הנרתמים למאבק בנגיף הקורונה.

פנינו לדובר משרד הבריאות לקבלת תגובה, לכשזו תתקבל נפרסמה במלואה.

קורונה משרד הבריאות תעסוקת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד