כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפו בתיעוד המצמרר

מרגש: הילד המשותק השמיע קולות בזמן שהאזין לסיפור על רחל אימנו

בראיון ל'בחדרי נשים' מספרת דפנה בן שמחון אמו של זוהר, ילד נכה ומשותק, על בנה שאינו מגיב לדברים ששומע. במשך השבוע, השמיעה דפנה לזוהר את הרב לאו שסיפר בהתרגשות על רחל אמנו, מה שגרם לזוהר להתרגש פתאום, להביע רגשות ואף להשמיע קולות התפעלות • צפו בתיעוד המרגש

מרגש: הילד המשותק השמיע קולות בזמן שהאזין לסיפור על רחל אימנו
זוהר בזמן האזנה צילום: מתוך הסרטון

דפנה בן שמחון מפתח תקווה אמו של בחור משותק בן 20 החליטה לשתף עם סרטון, מחזה מדהים שעבר על בנה המשותק בזמן שהאזין לדברי הרב לאו על סיפור רחל אמנו.

דפנה בראיון ל'בחדרי נשים' מספרת: אני אמו של זוהר, "תינוק ענק" בן 20. ילד עם שיתוק מוחין, נכה בכל רמ"ח איבריו. בכל שנה כשמגיע היורצייט של רחל אמנו אני מזדהה עם דמותה. אני כנראה לא האישה היחידה שזה קורה לה.

בהמשך דבריה מספרת דפנה כי אינה הצליחה להביא ילדים לעולם ולכן, החליטה יחד עם בעלה לאמץ תינוק.

ממשיכה דפנה ומספרת: את זוהר אימצנו כשהיה בן 3 חודשים. לא ידענו על התינוק המתוק הזה, כמה נכה הוא יגדל להיות, הדבר היחיד שנאמר לנו ב- 'שירות למען הילד בישראל', שהוא בריא ורגיל. כשהיה בן 8 חודשים התברר שלא כך הדבר. הוא לא התפתח כמו שכל תינוק מתפתח.

זוהר התגלה כנכה סי. פי. קשה. החלטנו שהוא שלנו. המשכנו לגדל אותו. עד היום, ילד אהוב שלנו. הזוהר שלנו.

כאן מגיעה דפנה לרגע המרגש שאירע לה ומספרת בהתרגשות: השמעתי לו השבוע את תוכנית "עומקא דליבא", עם אפרת ברזל, בזמן ששמע את הרב לאו מתראיין ומדבר על אמא רחל, ובזמן שהרב דיבר ובכה, דיבר ובכה, זוהר, נשמה שכלואה בגוף שלו, שבדרך כלל אינו מגיב כלל, אינו מדבר; הביע לפתע רגשות וקולות של שמחה, התפעלות, והתרגשות, שרק אני מבינה.

מסיימת דפנה בדבריה: כוחה של אמא, אמא רחל, שגם היא נלחמה על דרך האם שלה.

 

שיתוק שיתוק מוחין רגשות ילד נכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד