כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הנכד מספר

מדהים: שר התורה החל למלמל משניות מתוך שינה

נכדו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי מספר השבוע כי בשבת האחרונה שמע את סבו מתוך שינה מתחיל לומר את סדר המשניות: "ברכות, פאה, דמאי, כלאים".. ומה הייתה תשובתו של שר התורה על סדר לימודו מתוך שינה?

מדהים: שר התורה החל למלמל משניות מתוך שינה
הגר"ח עם נכדו רבי גדליה הוניגסברג צילום: שוקי לרר

הגאון רבי גדליה הוניגסברג מחשובי מרביצי התורה בבני ברק ונכדו חביבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מספר מה ששמע מסבו הגר"ח בשנתו בשבת האחרונה. 

מהסיפור מתברר כי לשר התורה יש סדר לימוד מיוחד השינה, בגליון 'במה' היוצא לאור מידי שבוע מספר הרב הוניגסברג מעשה מבהיל על גודל שקיעותו של שר התורה אך ורק בלימוד התורה בשינה."בשבת האחרונה כאשר הסבא שכב לנוח, שמעתי לפתע, וגם בני שהיה בבית רבינו שליט"א שמע, כיצד מתוך שינה רבינו שליט"א אומר: "ברכות, פאה, דמאי, כלאים,  שביעית...", את כל סדר המסכתות.

"קראתי מיד לבנו של רבינו שליט"א, רבי יצחק שאול, שישמע אף הוא את הדברים" מספר הגר"ג הוניגסברג. "אמר לי הבן: "אבא אמר לי עשרות פעמים שגם כשישן הוא לומד". פעם אמר לי רבינו שליט"א, כי מתי שאין לו כוח הוא אומר את השמות של המסכתות. עתה שמענו זאת בתוך שנתו, פלאי פלאים".

"בכל פעם כשרבינו שליט"א שוכב במיטה ומתהפך על משכבו, נים ולא נים, אני שואל את רבינו שליט"א, "מה הרב לומד עכשיו?" פעם אמר לי זבחים ופעם מנחות, כאשר בסדרי לימודו באותם ימים למד מסכתות אחרות.

שאלתי את רבינו שליט"א, "הרי הרב לומד באותו יום מסכת אחרת, האם יש שני מסלולי לימוד, אחד כשהרב ער ואחד כשהרב ישן?" חייך רבינו שליט"א ואמר: "בערך!".

הגאון רבי גדליה הוניגסברג לצד סבו הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הרב חיים קנייבסקי הרב גדליה הוניגסברג סדר לימוד שינה משניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד