כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתח שיא בין החרדים לרה"מ

בעקבות הלחץ - ההצבעה נדחתה; ראשי הסיעות יפגשו עם נתניהו

נדמה כי החלטת קבינט הקורונה להעלות את גובה הקנסות למפירי ההנחיות עם דגש על קנסות נגד תלמודי התורה, מביאה לשיא את המתח הקיים בלאו הכי בין החרדים לראש הממשלה. ביהדות התורה הודיעו שיצביעו נגד, ובש"ס מסרו כי יוועצו בנושא עם נשיא מועצת חכמי התורה

בעקבות הלחץ - ההצבעה נדחתה; ראשי הסיעות יפגשו עם נתניהו
ליצמן ודרעי/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המתח בין החרדים לנתניהו שבלאו הכי לא מלבב בשל משבר הקורונה, מגיע לשיא עם אישור הקבינט להעלות את גובה הקנסות, בעיקר כנגד תלמודי התורה המפרים את ההנחיות. ביהדות התורה צפויים להפר את המשמעת הקואליציונית, בש"ס יתייעצו עם נשיא המועצת וראש הממשלה מזמן את ראשי הסיעות לפגישה.

בישיבת סיעת יהדות התורה הבהירו פעם נוספת כי בכוונתם להתנגד ליוזמה להעלאת הקנסות, בהם הקנס למוסדות חינוך מזנק ל-20,000 ש"ח. בנוסף צפויים חברי יהדות התורה להתנגד להצעות נוספות שיעלו על ידי הקואליציה - למרות שהרוב יושג גם בלעדיהם.

בסיעה אף מנסים לגייס רוב להפיל את חוק הקנסות, ובעקבות הלחץ, ועדת השרים לענייני חקיקה שתוכננה להערב - נדחתה למחר, ובמהלך היממה הקרובה צפויים ראשי הסיעות החרדיות להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

גם ישיבת סיעת ש"ס היום (שני), הוקדשה לנושא הקנסות עליו החליט קבינט הקורונה בישיבתו היום. ומסיעת ש"ס נמסר כי "חברי הסיעה בדעה כי החינוך הוא ערך עליון. גם מדינות העולם לא סגרו מוסדות חינוך בעת שהטילו סגרים מכיוון שהבינו שחינוך הוא ערך עליון, נפש הילד ועתיד הדור".

בש"ס גם תקפו את התנהלות הממשלה, "לצערנו ממשלת ישראל לא מבינה זאת ואף החליטה להטיל קנסות על מוסדות חינוך. כדי להתריס הוחלט שהקנסות על מוסדות לימוד הם כמו הקנסות על חתונות ומסיבות", נמסר.

לא ברור כיצד ש"ס תנהג בהצבעה שתתקיים ככל הנראה עוד השבוע. "ש"ס רואה זאת בחומרה רבה והוחלט להעביר את ההחלטה לנשיא מועצת החכמים, ראש הישיבה הרב שלום כהן, כדי שיורה לחברי הסיעה כיצד להצביע בהצבעות בכנסת", הודיעו בסיעה

קורונה בנימין נתניהו אריה דרעי נשיא המועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד