כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צריכים להתפלל על טראמפ

חבר המועצת על ציון הרב שך: "אמריקה עושה רק מה שטוב בשבילה"

חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן התייחס לבחירות בארה"ב: "הנשיא שהיה עד עכשיו, היה טוב ליהודים, וצריכים להתפלל על זה; אבל אין לנו לבטוח באמריקה, אמריקה עושה רק מה שטוב בשבילה, ואין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים" • צפו בוידאו מדבריו שנאמרו בציון הרב שך

חבר המועצת על ציון הרב שך: "אמריקה עושה רק מה שטוב בשבילה"
העלייה לציון הרב שך היום צילום: שוקי לרר

הבחירות בארה"ב הגיעו לציון מרן הרב שך זצ"ל, בדברים שנשא הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה בחלקת אהל הציון של חמיו מרן הגראמ"מ שך בעל האבי עזרי זצ"ל, אמר הגרמ"צ ברגמן, כי הריחוק בבן אדם שנוצר כתולדה ממגפת הקורונה, באה לעורר אותנו נוכח פירוד הלבבות מחלוקות האחים הרבות שיש בימים אלו בכלל ישראל. כמו כן הוסיף, שחובה להתפלל להצלחת נשיא ארה"ב היום בבחירות, אך אל לנו להשים מבטחינו באמריקה אלא רק להישען על אבינו שבשמים.

בתחילת דבריו אמר הגרמ"צ: "מורי ורבותי! עת צרה היא ליעקב, אנו נמצאים במצור ובמצוק. וידוע שבכל פעם שהיינו באים לראש ישיבה זכר צדיק לברכה על כל צרה, היה אומר שהעצה היא להתחזק בתורה, והיה אומר שבזמנים הקשים ביותר, אז עלה ביותר בלימוד, והוא בבחינת אף חכמתי עמדה לי, בתורה שלמדתי באף היא שעמדה לי".

עוד אמר הגרמ"צ: "בימינו אלו שכלל ישראל סובלים כל כך בכל העולם, האיך יתכן שיהיה חסרון במידות של בין אדם לחברו בבני ישראל ועל כורחך שהפירוד שולט ביניהם.

ובפרט מחלה זו רחמנא ליצלן, כמה ביטול תורה היא גורמת, ובוודאי שזה מראה לנו החיסרון של ביטול תורה שצריך להתחזק בזה כמו שאמר הראש ישיבה הרב שך, וכמה אפשר לזכות לעלות בתורה בהתחזקות בתורה בימים אלו, גם כיסוי הפה והרחקה מאדם לחברו נראה תיקון על כל החסרונות בדיבור הפה ובהרחקה בבין אדם לחברו, וצריך להתחזק במידות בבין אדם לחברו".

בסוף דברי הוסיף הגרמ"צ: היום "יום בחירות בארצות הברית, והנשיא שהיה עד עכשיו, היה טוב ליהודים, והרבה מאחינו דואגים שמא ייפול בבחירות , צריך לדעת שרבנו הגדול מרן ראש הישיבה זצ"ל היה רגיל לומר שאע"פ שאמריקה היא מלכות של חסד וארץ ישראל בלי אמריקה אינה יכולה להתקיים לכאורה, וצריכים להתפלל על זה, אבל יהודי צריך לדעת שאף אנו כעת בגלות ואת כל הגלויות עברנו בס"ד רק על ידי לימוד התורה, ואין לנו לבטוח באמריקה, אמריקה עושה רק מה שטוב בשבילה, ואין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים.

הרב שך הרב מאיר צבי ברגמן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד