כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקאמבק של השגריר

מבוכה קשה למיקי זוהר: הובס בבחירות הפנימיות

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת מיקי זוהר ספג הערב מבוכה קשה, לאחר שבניגוד לרצונו, נערכו בחירות לראשות הליכוד העולמי, לאחר שסגר דיל לפני כמה שבועות וזכה בתפקיד. השגריר לשעבר באו"ם עושה קאמבק והדיח את זוהר כשגרף 94% מהקולות | זוהר: "מדובר בחציית קו אדום"

מבוכה קשה למיקי זוהר: הובס בבחירות הפנימיות
דני דנון/מיקי זוהר צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/יונתן זינדל פלאש 90

קרב לוהט מתנהל בימים האחרונים בתוך תנועת 'הליכוד', השגריר לשעבר דני דנון שחזר מהאו"ם, עושה קאמבק פוליטי ומביס את יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ מיקי זוהר בקרב על תפקיד יושב ראש הליכוד העולמי. הרוחות במפלגה סוערים.

תחילה מעט רקע: לפני כחצי שנה התמודד חבר הכנסת מיקי זוהר על תפקיד 'יו"ר הליכוד העולמי', מול נאמנו של דני דנון, יעקב חגואל שניצח אותו בתום ליל הבחירות.

לבסוף, בתום קרב אישי שהתנהל גם במסגרת הבחירות להסתדרות הציונית, הליכוד התפצל, ובתום מו"מ ממושך הגיעו חגואל וזוהר לסיכום כי חגואל יעזוב את תפקידו כיו"ר הליכוד העולמי לטובת זוהר ויקבל בתמורה את תפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית, כשעד כה כיהן רק כממלא מקום.

בשבועות האחרונים מונה חגואל לתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית, אלא שלהפתעת צמרת 'הליכוד', רגע קודם בחירת מיקי זוהר לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי, הפתיע שגרירנו באו"ם והשר לשעבר דני דנון והודיע על התמודדותו לתפקיד.

לבסוף, הצליח דנון להביס בשעות האחרונות את מיקי זוהר וניצח בבחירות לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי, ובכך זוהר נותר ללא כלום, גם העביר את תפקיד ההסתדרות הציונית ליריבו וגם הפסיד בקרב על הליכוד העולמי.

במהלך היום ניסה זוהר למנוע את הליך הבחירות והצליח להוציא צו מניעה של בית הדין של 'הליכוד', אלא שתנועת הליכוד העולמית אינה כפופה למוסדות הפוליטיים וזו קיימה את הבחירות למרות זאת.

בתום ספירת מתברר כי זוהר המחזיק בתפקיד יו"ר הקואליציה ואחד ממקורבי ראש הממשלה, הובס בצורה מבישה מאוד, כאשר אחוז ההצבעה עמד על 81% ויריבו דני דנון זכה ב-94.2% מקולות הבוחרים. בעוד ח"כ מיקי מכלוף זוהר זכה ב-5.1% בלבד מקולות הבוחרים.

זוהר לא מוותר ומנסה כעת להפוך את ההחלטה, ומסר: "צר לנו שיש קומץ בריון שמנסה לחטוף מינוי שהוסכם עליו, בכח הזרוע, ובניגוד גמור להחלטת בית הדין של הליכוד אשר הוציא צו מניעה לקיום ההצבעה".

לדבריו: "מדובר בחציית קו אדום וביזוי כבוד התנועה ושופטי בית הדין - נמשיך לפעול למען הליכוד ונמשיך לכבד את הכרעת בית הדין של התנועה, ונשמור על כבודה של התנועה". דברי זוהר.

יצוין כי עבור השר לשעבר דני דנון מדובר בקאמבק מפואר, לאחר שזכה בתפקיד בשנת 2006 והחזיק בה עד לעזיבתו את החיים הפוליטיים לטובת מינויו לשגריר ישראל באו"ם.

יצוין עוד כי דנון חותר להנהגת הליכוד וראשות הממשלה, כאשר כבר בשנת 2007 התמודד מול בנימין נתניהו בפריימריז הפנימיים על הנהגת 'הליכוד' וזכה רק ב-3.5% מקולות חברי התנועה.

לאחרונה פורסם כי אחרי האו"ם ימונה דני דנון לשגריר ישראל בפריז, אולם מסתבר כי הוא לא זכה לבסוף במינוי ואולי לכן עושה את צעדיו חזרה לחיים הפוליטיים כשהוא מתחיל בתפקיד יו"ר הליכוד העולמי.

מיקי זוהר דני דנון חברי סיעת הליכוד תנועת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד