כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השקרים נחשפים

הישראלים מצהירים בחקירה האפידמיולוגית: "לא פגשנו איש"

רבע מהמאומתים "לא פגשו איש" בימים שלפני הבדיקה ורוב הנדרשים לבידוד לא נרשמים באתר של משרד הבריאות. השקרים של הישראלים בחקירות האפידמיולוגית - נחשפים

הישראלים מצהירים בחקירה האפידמיולוגית: "לא פגשנו איש"
מחלקת קורונה באיכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פיקוד העורף השקיע מיליונים בהקמת מפקדת אלון שתקטע את שרשרת ההדבקה באמצעות מערך חקירות אפידמיולוגיות יעיל, אבל נראה כי הישראלים לא ששים לשתף פעולה עם החוקרים שהוכשרו לכך, מה שמעמיד בסימן שאלה את יעילות ההשקעה.

הישראלים פשוט משקרים, כך עולה מנתונים שמתפרסמים. כך למשל 1 מכל 4 ישראלים שאובחן כחיובי ונשאעל אלו שבאו עימו במגע בימים שקדמו לבדיקה, משיב שהוא, כמה פשוט "לא פגש איש", משל מדובר בנווד שגר בגפו באוהל במדבר רחוק מהציוויליזציה האנושית. חוקרי פיקוד העורף מעריכים בוודאות שמדובר בשקר הנובע מכך שהישראלים מגלים לויאליות לעמיתים לעבודה או למשפחה הקרובה ולא רוצים שהם יידרשו לשהות בבידוד.

וזה לא הכל. רק רבע מאלו שנדרשים לערוך בדיקת קורונה בגלל שהוא חווה תסמינים או בא במגע קרוב עם נשא מאומת, מגיע לערוך בדיקה. כלומר, רוב הנדרשים להיבדק פשוט מתעלמים מהדרישה וממשיכים בחיים כרגיל תוך סיכון ממשי להפצת המחלה הלאה.

ההתעלמות הבוטה מההנחיות ממשיכה הלאה, גם למי שכבר אותר ונדרש לשהות בבידוד. 70% מהם לא טורחים להירשם באפליקציה של משרד הבריאות - וכך, למעשה, אין כל מעקב אחריהם.

מומחי משרד הבריאות תולים את חוסר שיתוף הפעולה של הישראלים בימי הבידוד הארוכים שלאחרונה קוצרו, יתכן גם שאי הנוחות הנלווית לבדיקה מונעת מרבים לערוך אותה. אך ההנחה הרווחת היא שלישראלים, נמאס מהקורונה, גם היא כאן וממשיכה לחולל נזקים. מומחי ארגון הבריאות של האו"ם הגדירו את התופעה בשם מ"עייפות פנדמית", והחדשות הרעות הן שהעייפות הזו לא עומדת להתפוגג בקרוב. הישראלים מתעייפים יותר ויותר ולא חושבים להתעורר בקרוב.

קורונה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד