כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קרב בין הליכוד לכחול לבן

סערה בדיון: "אתה משקר לא עשינו מחטף"; "הערבים מזייפים את הבחירות"

תיקון לחוק הרשויות המקומיות לפיו גם חולים מאומתים יוכלו לבחור בבחירות לרשויות מקומיות, שאושר בשבוע שעבר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים עורר סערה בוועדה כאשר נציג הליכוד הגיש רביזיה נגד התיקון. ח"כ קרעי: "קלפי ניידת זה מתכון לזיופים. אף אחד לא יוכל להשגיח. זה תקדים מסוכן"

סערה בדיון: "אתה משקר לא עשינו מחטף"; "הערבים מזייפים את הבחירות"
ספירת קולות הקלפיות המבודדות צילום: פלאש 90

במהלך דיון סוער שהתקיים היום (שני) בוועדת הפנים של הכנסת על האפשרות שמבודדים וחולים מאומתים יוכלו לבחור בבחירות לרשויות המקומיות, דחתה יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' מ'כחול לבן' את טענתו של ח"כ שלמה קרעי מ'הליכוד' כאילו מדובר במחטף. הוועדה אישרה בשבוע שעבר לקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק הרשויות המקומיות לפיו גם חולים מאומתים יוכלו לבחור בבחירות לרשויות מקומיות. הצעת החוק הממשלתית, שהוכנה לבקשת שר הפנים אריה דרעי, הוכנה על רקע הבחירות הצפויות בישוב תל-מונד בעוד שבוע. ח"כ שלמה קרעי הגיש רביזיה שנדונה היום.

ח"כ שלמה קרעי אמר כי "שר הפנים הגיש הצעת חוק שתאפשר למבודדי קורונה לבוא להצביע בקלפי מבודדת. לא ידענו שהולכים למחטף שיאפשר קלפי ניידת לחולים. קלפי ניידת זה מתכון לזיופים. אף אחד לא יוכל להשגיח. זה תקדים מסוכן לבחירות הארציות. התייעצנו עם 3 יועצים משפטיים וכולם אמרו שזה יהיה תקדים לבחירות הארציות. זה בלתי מתקבל על הדעת. אפשר להוסיף 5000 קלפיות קבועות. לא קלפי עם רכב".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' הגיבה כי "גם לחיילים יש קלפי ניידת. כל זה נדון בישיבה שלא היית בה".

ח"כ קרעי השיב ואמר: "קלפי נקודתית זה שונה מלהפעיל בכל הערים. אני לא מדבר על מוצבים שאין ברירה. קלפי ניידת תקשה מאד לשמור על טוהר הבחירות. זה יאפשר מרמה ואי סדרים".

ח"כ חיימוביץ' מחתה ואמרה: "אני מוחה בתוקף על שאתה מייחס לי רצון למרמה. אני רואה בחומרה רבה דברים שאתה רומז".

ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' אמר בדיון: "קיימנו דיון שנכחו בו 4-5 ח"כים. גם נציגי משרדי הפנים והבריאות לא התנגדו לתוספת שלנו לחוק, שמאפשר גם לחולים מאומתים לבחור בקלפי ייעודית ניידת, שתעבור בין החולים. האנשים האלה אינם יכולים לצאת מהבית לממש את זכותם הדמוקרטית, כי הממשלה אסרה עליהם לצאת. הם לא יכולים להגיע לקלפי המבודדת שמיועדת למבודדים. היה דיון רציני וענייני, לא מחטף".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה לח"כ שלמה קרעי, "יכולת להיות בדיון ולא היית. לא עשינו שום מחטף. אתה משקר".

ח"כ ג'אבר עסאקלה הגיב בכעס כי "ידוע הרשימה המשותפת רצה לבחירות בתל מונד ורוצה לזייף שם את הבחירות. הייתי כבר בעשרות מערכות בחירות ותמיד יש אנשים שלא יכולים להצביע. אנחנו לא רוצים שחולים יצאו להדביק. לכן צריך לאפשר להם להצביע בקלפי ניידת, בפיקוח של 2-3 רשימות ומזכיר קלפי".

שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד