כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יתרום כסף לעמותה

פשרה במשפטו של העיתונאי שהשווה בין העוזרת של דרעי לחנין זועבי

הושגה פשרה בתביעתה של עובדת בלשכתו של השר דרעי שנפגעה מהפרסום של העיתונאי עקיבא נוביק שהשווה את דמותה לזו של חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי

פשרה במשפטו של העיתונאי שהשווה בין העוזרת של דרעי לחנין זועבי
העיתונאי עקיבא נוביק צילום: מתוך פייסבוק

עיתונאי התאגיד עקיבא נוביק שהשווה בדמיון חזותי בין מור עזירי - עובדת בלשכת שר הפנים אריה דרעי, לח"כ לשעבר חנין זועבי ונתבע על ידה, יתרום סכום סמלי לעמותה.

בציוץ שהעלה נוביק לטוויטר הוא כתב כי "האירוע שזכה לכינוי "משפט חנין זועבי" הסתיים, והשאלה המשפטית האם יש לשון הרע בדמיון חיצוני לזועבי לא תתברר בבית משפט. התובעת קיבלה את הצעת ההתנצלות שלי, והסכמתי לתרום סכום סמלי לעמותה בשם הפיוס והשיח המכבד".

כזכור, ב-4 למרץ 2020, העלה מי שהיה אז כתב הכנסת של 'חדשות 13' וכיום כתב התאגיד - עקיבא נוביק, סטורי לחשבון האינסטגרם שלו, ובו השווה בדמיון חזותי בין מור עזירי - עובדת בלשכת שר הפנים אריה דרעי, לח"כ לשעבר חנין זועבי.

"יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקות האידיאולוגיות ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק", כתב אז נוביק בהומור מתחת לתמונה. לאחר מספר הערות הבין נוביק שאולי הוא חצה את הגבול בין הומור לפגיעה, מחק את הפוסט, שוחח ארוכות עם העובדת במטרה לפייסה ואף הציע להעלות התנצלות פומבית.

אולם, עזירי לא התרצתה והחליטה להגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה על סך 75,000 ש"ח על ידי עו"ד לירן ינבקוביץ. כפי שצוין בכתב התביעה, "אין צורך להכביר במילים על הפגיעה בתובעת, אישה דתייה עובדת מדינה, כאשר היא מדווחת לחברת הכנסת לשעבר זועבי, אשר מזוהה בעיני רבים מאוד כאנטי ציונית וכמי שחותרת תחת עקרונות מדינת ישראל וקיומה".

כאמור, עזירי קיבלה את ההתנצלות ונוביק יתרום סכום סמלי לעמותה.

עקיבא נוביק מסר: "בימים אלה שבהם קבינט הפיוס עוד לא הוקם למרות שעברו יותר מ200 ימים, מוטלת עלינו האזרחים חובה כפולה ומכופלת לשאוף לפיוס הכלה ושיח מכבד".

עו"ד ליעד ורצהיזר מסרה: "סברנו שמדובר בתביעה שלא מגלה עילה ולא צריכה הייתה להיות מוגשת כלל. עם זאת, מאחר שהתובעת נפגעה במישור האישי, וזו בוודאי לא הייתה הכוונה, הצענו בחפץ לב לפרסם התנצלות ולתרום סכום סמלי למטרה טובה על מנת לסיים את ההליך ברוח טובה".

 

עקיבא נוביק חנין זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד