כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משבר הקורונה מחריף

רופאים ביקשו מחולים עם מחלות רקע למות ללא קבלת טיפול

התחלואה הגוברת בשוויץ והעומס הרב הנגרם מכך על צוותות הרפואה המקומיים, הביאו את האגודה השוויצרית לרפואה בטיפול נמרץ לפנות לחולים בסיכון גבוה שיכתבו כיצד הם מעוניינים לסיים את חייהם

רופאים ביקשו מחולים עם מחלות רקע למות ללא קבלת טיפול
רופאים מתמגנים מפני הקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

האגודה השוויצרית לרפואה בטיפול נמרץ (SGI) פנתה השבוע ל"חולים בסיכון גבוה במיוחד", וביקשה שיכתבו כיצד הם רוצים לסיים את חייהם. הדבר נובע עקב העומס האדיר על מערכת הרפואה המקומית. "הדבר יסייע לקרובי המשפחה שלך ולצוותי הטיפול הנמרץ המקבלים את ההחלטות - ומבקשים להעניק את הטיפול בצורה הטובה ביותר על פי רצונו האישי של המטופל", נכתב בהצהרת SGI.

מספר ארגונים תקפו את ההצהרה וטענו כי היא "יצרה רושם של דחיפות שאינה הולמת החלטה הדורשת התייחסות מעמיקה. הודעת ה-SGI יצאה בהקשר למצב חירום מוחלט - שאליו שוויץ עדיין לא נקלעה", טענו הארגונים הדתיים.

נשיא ה-SGI, תיירי פומאו, הגיב להם כי "הארגון לא מתכוון להפעיל לחץ על אף אחד או לפנות מיטות, אלא רק מעודד את החולים לחשוב קדימה. זה חשוב עוד יותר בתקופה שבה הרבה אנשים פגיעים נמצאים בסיכון גבוה לחלות, בסיכון גבוה להגיע לטיפול נמרץ, ובסיכון גבוה למות. זו לא קריאה לקורבנות. זו רק קריאה לקחת אחריות על ההחלטות שקשורות בשליטה בחיים שלהם".

רופאי טיפול נמרץ במדינה טענו כי ההצהרה באה על מנת למנוע סבל בלתי רצוי מהמטופלים. מרקו ורגאנו, רופא מהעיר טורינו אמר כי "זה מאפשר לך לא לקחת מישהו ליחידה לטיפול נמרץ אם הוא בוחר כך מראש, אם הוא מעדיף שלא להגיע לשם". הוא הוסיף כי "אחרי גיל מסוים ועם תחלואה נלווית, סיום בטיפול נמרץ אינו תמיד מציל חיים, ואף יכול להיות עינוי".

 

קורונה שוויץ המתת חסד טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד